Canon PowerShot G7 X Recenze - Digitální fotoaparát

Recenze: Digitální fotoaparáty s pevným objektivem někdy fotografy příliš nenadchnou, protože mají stigma základních funkcí a nudného designu. Canon PowerShot G7 X Recenze.

Digitální fotoaparáty s pevným objektivem někdy fotografy příliš nenadchnou, protože mají stigma základních funkcí a nudného designu. Jak však ukazuje moje recenze fotoaparátu Canon PowerShot G7 X, tento model je všechno, jen ne průměrný fotoaparát s pevným objektivem... kromě jeho vzhledu. Je to však nejlepší digitální fotoaparát?

Recenze

Shrnutí: Pokročilý fotoaparát s pevným objektivem, který vytváří vysoce kvalitní snímky a zároveň nabízí žádané doplňkové funkce, jako je WiFi, dotykový displej LCD, výklopný displej LCD a rychlý obrazový procesor. Některé z nejlepších digitálních fotoaparátů jsou vybaveny WiFi pro pohodlnější odesílání snímků.

PROČ JE TO TOP PICK: Snadno použitelný fotoaparát se snímáním obrazu, který může konkurovat některým základním digitálním zrcadlovkám.

Co se nám líbilo

• Kvalita snímků se u fotoaparátu s pevným objektivem blíží špičce
  • Může fotografovat ve formátech RAW a JPEG současně
  • Objektiv dosahuje rychlé světelnosti f/1,8, což se dobře hodí pro portréty
  • Selfies jsou dostupné díky 180stupňovému výklopnému LCD displeji
  • G7 X má robustní konstrukci

Co se nám nelíbilo

• Cenová hladina je vyšší než u některých základních digitálních zrcadlovek
  • Omezený optický zoom objektivu 4,2×
  • Není možnost přidání hledáčku
  • Životnost baterie je nízká
  • Úroveň výkonu fotoaparátu se zpomaluje při fotografování do formátu RAW

Klíčové specifikace fotoaparátu Canon PowerShot G7 X

Typ obrazového snímače1palcový
Megapixely20. Snímač je vybaven dvěma snímači s rozlišením 1,5 milionu pixelů.2
Optický objektiv se zoomem4.2X
ISO125-12,800
Auto Focus Points31
Avg. výdrž baterie210 fotografií
Hmotnost10.7 oz
Velikost4,06 x 2,38 x 1.59 palců
Cena599 USD

Design a konstrukce

Podobně jako vodotěsný fotoaparát Canon PowerShot D30 má PowerShot G7 X celou řadu možností ovládání, od plně automatického až po plně manuální ovládání, což umožňuje, aby tento fotoaparát dobře fungoval pro fotografy s různou úrovní zkušeností. Přístup k mnoha režimům fotografování umožňuje volič režimů na horní straně fotoaparátu, což je praktické.

Jednou z nejpůsobivějších vlastností fotoaparátu Canon PowerShot G7 X je jeho schopnost pracovat rychle, podobně jako u modelu Canon EOS 90D. Fotoaparát G7 X dokáže v režimu sériového snímání zaznamenat až 6,5 fotografií ve formátu JPEG za sekundu, což je rychlejší než u některých digitálních zrcadlovek, jak ukazuje například naše recenze digitální zrcadlovky Canon Rebel T6i. Model G7 X obsahuje obrazový procesor DIGIC 6, který poskytuje lepší úroveň výkonu i než většina fotoaparátů s pevným objektivem.

Jak je uvedeno v našem průvodci nákupem digitálních fotoaparátů, fotoaparát s pevným objektivem je takový, kde je objektiv zabudován do těla fotoaparátu. U digitální zrcadlovky nebo bezzrcadlovky s výměnným objektivem můžete objektiv vyměnit a získat tak různé funkce. Někdy se fotoaparátu s pevným objektivem říká fotoaparát typu "namiř a foť".

Fotoaparát s pevným objektivem obvykle nabídne rozsah zoomu v objektivu, což znamená, že můžete fotografovat s různými ohniskovými vzdálenostmi, jak je vysvětleno v našem článku: Co je to digitální fotoaparát? Rozsah optického zoomu je jednou z oblastí, kde Canon G7 X trochu zklamal, neboť nabízí pouze 4,2násobný optický zoom objektivu, což je na dnešním trhu podprůměrná hodnota. Objektiv má však maximální nastavení clony f/1,8, což je u modelu s pevným objektivem značně nadprůměrná hodnota, takže G7 X je silný pro portrétní fotografie, kde chcete mít objekt ostře zaostřený, ale pozadí rozmazané.

Společnost Canon poskytla modelu PowerShot G7 X 31bodový systém automatického ostření, který umožňuje rychlou a přesnou práci fotoaparátu, pokud jde o dosažení ostrého zaostření. Můžete se také rozhodnout použít možnost manuálního ostření, kterou společnost Canon nabízí, ale zahrnuje nepohodlné otáčení malým voličem a sledování grafu na obrazovce. Automatické zaostřování funguje natolik dobře, že ruční ostření nebudete potřebovat příliš často.

Na rozdíl od modelu Canon 90D nemá fotoaparát Canon PowerShot G7 X hledáček (a ani možnost jeho přidání, protože nemá hot shoe), potřebuje kvalitní displej LCD, který vám pomůže se snímáním scény. Fotoaparát G7 X je vybaven otočným displejem LCD, který se může vyklopit o 180 stupňů na výšku, což umožňuje pořizování selfie. Horizontálně se neotáčí. Displej LCD má úhlopříčku 3,0 palce a nabízí dotykové funkce.

Přiznejme, že G7 X má krabicový, celý černý, možná až nudný design. Vzhled fotoaparátu Canon PowerShot G7 X však tomuto modelu nesvědčí. Má rychlý obrazový procesor, 1palcový obrazový snímač a spoustu žádaných funkcí, které nadchnou středně pokročilé fotografy hledající výkonnou alternativu k nejlepším digitálním zrcadlovkám pro začátečníky a vysvětlují, proč se dostal do našeho seznamu nejlepších digitálních fotoaparátů pro rok 2018.

Výdrž baterie

Kapacita baterie fotoaparátu PowerShot G7 X je trochu zklamáním, protože na jedno nabití budete schopni pořídit pouze asi 200 snímků, a to za ideálních snímacích podmínek. Fotoaparát G7 X však obsahuje samostatnou nabíječku baterií, takže se můžete rozhodnout zakoupit druhou baterii a jednu nabíjet, zatímco druhou budete fotografovat.

Canon poskytl fotoaparátu G7 X vestavěné možnosti bezdrátové komunikace WiFi a NFC, které poskytují možnost sdílet fotografie ihned po jejich pořízení. Bohužel výdrž baterie je u tohoto modelu nízká a využití obou možností bezdrátového připojení vybije baterii ještě rychleji.

Kvalita snímků

Canon vybavil model PowerShot G7 X 1" obrazovým snímačem s 20,2 megapixely, který poskytuje ve srovnání s jinými fotoaparáty s pevným objektivem vysoce nadprůměrnou kvalitu obrazu. Nemůže se sice rovnat snímkům, které můžete zaznamenat digitální zrcadlovkou, ale převálcuje většinu fotoaparátů s pevným objektivem, zejména fotoaparáty s cenou pod 200 USD a fotoaparáty chytrých telefonů.

S tímto fotoaparátem můžete fotografovat buď ve formátu RAW, nebo JPEG (nebo v obou současně), což osloví zkušenější fotografy. Ze snímání do formátu RAW však budou mít velký užitek pouze ti fotografové, kteří chtějí po pořízení snímků provádět úpravy snímků.

Při posuzování výkonnosti fotoaparátu Canon PowerShot G7 X při slabém osvětlení zjistíte, že vyskakovací blesk přístroje poskytuje dobře exponované fotografie. Externí zábleskovou jednotku přidat nemůžete, protože chybí již zmíněná hot shoe patice.

Pokud se rozhodnete fotografovat bez použití blesku při slabém osvětlení, můžete zvýšit nastavení ISO fotoaparátu G7 X až na 12 800, což je na kompaktní fotoaparát dobrý výkon. Šum se na fotografiích začne projevovat až po zvýšení nastavení ISO na 6400, což je opět vysoce nadprůměrný výkon při slabém osvětlení.

Při srovnání s fotoaparátem Sony Cyber-Shot DSC-RX100 III je PowerShot G7 X velmi podobný. Oba modely mají 1palcový obrazový snímač, oba jsou vybaveny objektivem se světelností f/1,8 a oba mohou zaznamenávat ve formátu RAW. Objektiv G7 X má o něco větší rozsah optického zoomu než Sony RX100 III.

Mezi novější modely patří Powershot G9 X Mark II a Powershot G7 X Mark III. Model G7 X byl uveden na trh v září 2014 a model G7 X Mark II byl uveden na trh v únoru 2016. Mezi modely G7 X a G7 X Mark II je rozdíl 17 měsíců. Stejně jako model G7 je i G7 X Mark II vybaven objektivem se zoomem 24-100 mm a světelností F1,8-2,8 a disponuje nastavením ISO 123-12 800.

U modelu Mark II je však nastavení ISO možné zvýšit až na 25 600. Navíc Mark II nabízí sériové snímání rychlostí 8,0 snímků za sekundu. Alternativou je ještě novější model G7X Mark III, který má vestavěný výklopný dotykový displej, podporu živého vysílání na YouTube a možnost vertikálního snímání videa. Model G7 Mark III navíc nabízí záznam videa v rozlišení 4K/30p a 1080/60p, bezdrátové připojení Wi-Fi + Bluetooth a rozhraní USB 3.1 (s konektorem USB-C) pro přenos dat a nabíjení. Chcete-li použít jiný fotoaparát pro vlogování, podívejte se na Panasonic Lumix ZS50.

Závěr

Fotoaparát Canon PowerShot G7 X má několik funkcí, které někteří středně pokročilí a pokročilí fotografové mohou považovat za vychytávky, například displej LCD, který lze otočit o 180 stupňů pro pořizování selfie. V hloubi duše se však jedná o výkonný digitální fotoaparát, který zaujme začínající a středně pokročilé fotografy. Jeho cena je ve srovnání s ostatními modely na seznamu nejlepších digitálních fotoaparátů typu "namiř a foť" poněkud vysoká, ale jedná se o snadno použitelný model, který poskytuje vysokou úroveň výkonu a kvality obrazu.

Zdroje: gadgetreview.com, Unsplash.com