Canon EOS RP recenze - Proč se nám líbí

Recenze: Tato bezzrcadlovka od společnosti Canon má nejlehčí a nejkompaktnější tělo fotoaparátu.

Tato bezzrcadlovka od společnosti Canon má nejlehčí a nejkompaktnější tělo fotoaparátu. Obrazový snímač CMOS je plnoformátový a podporuje záznam videa v rozlišení 4K při 30 snímcích za sekundu. Systém automatického zaostřování nabízí rychlé zaostřování i za špatných světelných podmínek. Je to nejlepší bezzrcadlovka pro začínající a středně pokročilé fotografy.

Proč se nám líbí - recenze fotoaparátu Canon EOS RP

Plnoformátová bezzrcadlovka Canon EOS RP nabízí skvělý dynamický rozsah, kvalitu obrazu, vysokou citlivost ISO, dobrý výkon při slabém osvětlení, rychlou závěrku a manuální ostření. Skvělou součástí je také stabilizace v těle a automatické ostření s duálními pixely CMOS. Tento full-frame fotoaparát je k dispozici také pouze jako tělo. Pokud hledáte fotoaparát, který dokáže zachytit ty nejlepší akční záběry, měli byste si přečíst také naši recenzi akčního fotoaparátu Joby Jib, který vám umožní pořizovat vysoce kvalitní záběry za nízkou cenu.

• 26,2megapixelový full-frame snímač CMOS
  • Dual Pixel CMOS AF
  • Záznam videa v rozlišení 4K
  • Velký objektiv a výdrž baterie

Výkon

Na rozdíl od digitální zrcadlovky Canon 5DS nabízí full-frame snímač v těle EOS RP rozlišení 26,2 megapixelu a pořizuje kriptografické a detailní snímky. Je spárován s obrazovým procesorem DIGIC 8, který se nachází v digitálních zrcadlovkách Canon. Oproti jiným bezzrcadlovkám podporuje fullframe fotoaparát Canon EOS RP video v rozlišení 4K a vestavěnou stabilizaci. Nabízí skvělý systém automatického ostření, včetně Eye AF, a volbu režimu automatického ostření. Stejně jako u většiny fotoaparátů Canon máte i zde k dispozici záznam v rozlišení Full HD a snadný přístup k libovolnému režimu snímání. Pro lepší výkon byste si pravděpodobně měli pořídit Sony a7 III. Pokud chcete 24,2MP snímač CMOS v těle fotoaparátu s Wi-Fi, Bluetooth a NFC, přečtěte si recenzi Canon EOS M100.

Design

Přístroj RP Canon EOS je jedním z nejlehčích full-frame fotoaparátů. Bezzrcadlovky mají obvykle kompaktní rozměry a takový je i tento fotoaparát, takže se snadno přenáší. Používá bajonet RF, díky kterému je kompatibilní se všemi objektivy RF. Fotoaparát dostal elektronický hledáček a volič režimů pro mnohem lepší ovládání při fotografování. Dodává se s 3,0palcovým dotykovým displejem LCD s variabilním úhlem záběru a 1,04 milionu bodů a objektivem Canon RF 24-105 mm F4-7,1. Panasonic Lumix G7 však nabízí o něco lepší design. Můžete si také přečíst recenzi Canon Powershot G7 X a seznámit se s fotoaparátem s víceúhelníkovým 3,0″ dotykovým LCD displejem připraveným na selfie. Nebo si přečtěte naši recenzi fotoaparátu Canon EOS 2000D, který má 24,1 megapixelu.

Hodnota

Při srovnání s jinými bezzrcadlovkami, jako jsou Fujifilm GFX 50R, Nikon Z a Sony a7 III, nabízí Canon EOS RP mnohem lepší poměr ceny a výkonu. Je nejen cenově dostupnější, ale nabízí také univerzálnější systém uchycení objektivů. I když seznam funkcí není tak dlouhý, fotoaparát dokáže pořizovat skvělé snímky díky rychlému systému automatického ostření s několika body AF. Dokáže dokonce vytvářet kvalitní obrazová data ve formátu RAW, která jsou užitečná při následných úpravách. Nikon Z6 je však rozhodně skvělý digitální fotoaparát Nikon a lepší volba pro profesionály.

Závěr recenze fotoaparátu Canon EOS RP

Na závěr recenze fotoaparátu Canon EOS RP se chceme zaměřit na jeho nejlepší vlastnosti. Mezi ně patří 26,2megapixelový full-frame snímač CMOS, automatické ostření s duálními pixely CMOS a možnost záznamu v rozlišení 4K. Bajonet RF sice vyžaduje velké objektivy a výdrž baterie fotoaparátu není tak velká, ale to jsou vzhledem k ceně malé nevýhody.

Zdroje: gadgetreview.com, Unsplash.com