Nejlepší VR sety v roce 2022

Abychom vám pomohli najít nejlepší dostupné náhlavní soupravy VR pro hraní her a sledování filmů, zakoupili jsme řadu špičkových produktů a strávili mnoho hodin jejich testováním.

Abychom vám pomohli najít nejlepší dostupné náhlavní soupravy VR pro hraní her a sledování filmů, zakoupili jsme řadu špičkových produktů a strávili mnoho hodin jejich testováním. Naše testování spočívalo ve sledování filmů, hraní videoher a vyzkoušení dalších interaktivních aplikací pro virtuální realitu. Když jsme si nasazovali náhlavní soupravy a nořili se do imaginárních světů, hledali jsme zejména kvalitu obrazu, dobrou obnovovací frekvenci, dobrou obnovovací frekvenci, pohodlí a uživatelskou přívětivost. Podívali jsme se také na metriky specifické pro dané aplikace, jako je sledování pohybu u videoher.

S ohledem na všechny tyto parametry a funkce bylo snadné vybrat náhlavní soupravu Oculus Quest VR jako naši nejlepší volbu. Tento vynikající headset je nabitý technickou zdatností a výkonem. Od plného rozsahu pohybu až po hvězdnou kvalitu zobrazení, Quest je skvělý jak pro hraní her, tak pro sledování filmů. Čtěte dále a dozvíte se více o soupravě Oculus Quest VR a dalších nejlepších VR headsetech letošního roku.

7 nejlepších náhlavních souprav VR

#1 Náhlavní souprava Oculus Quest VR

Nakupte na alza.cz

Ocenění: TOP PICK

PROČ SE NÁM LÍBÍ: Tato samostatná náhlavní souprava VR nabízí neuvěřitelné pohlcení díky displeji s vysokým rozlišením, bezdrátovému ovládání a šesti stupňům volnosti (6DOF). Nabízí také pořádné množství obsahu, který je zábavné hrát a prožívat.

• Kompletně bezdrátový, není potřeba žádný počítač
  • Vynikající pohlcení díky 6DOF
  • Obsahuje ovladače Oculus Touch
  • Krátká dvouhodinová výdrž baterie
  • Minimální únik světla

Jednou z nejlepších věcí na náhlavní soupravě Oculus Quest VR je skutečnost, že jde o zcela samostatné zařízení. Nebudete ho muset připojovat k počítači, herní konzoli ani chytrému telefonu, abyste se mohli zcela ponořit do virtuálních světů. A i když to znamená, že přijdete o trochu výkonu, bezdrátové provedení za to stojí. Navíc stále získáte OLED displej s rozlišením 1440 x 1600 na jedno oko a překvapivě svižný procesor Qualcomm Snapdragon 835. Quest obsahuje také vestavěné sledování pohybu a dva pohybové ovladače, jejichž kombinace vám dává plných šest stupňů volnosti pohybu. To znamená, že můžete provést téměř jakýkoli pohyb a Quest jej v rámci hry zaznamená.

Pokud se obáváte hraní ve stísněných prostorech, můžete si být jisti, že tento headset VR obsahuje inovativní funkci ohraničení, která vám umožní "nakreslit" hranici, kterou nechcete při hraní překročit. Jakmile se k této hranici přiblížíte, náhlavní souprava zobrazí mřížku, která se s přiblížením zpevňuje a se vzdálením mizí. Oculus Quest také obsahuje některé z nejlepších VR her, které jsou dnes k dispozici, včetně možností jako Beat Saber a Superhot. Náhlavní souprava je dobře navržena a pohodlně se nosí, i když se vyznačuje drobným únikem světla. Po hraní si toho však téměř nevšimnete. Pokud chcete pohodlnější brýle, podívejte se na našeho průvodce nejlépe hodnocenými chytrými brýlemi.

#2 Náhlavní souprava VR Pansonite

Ocenění: ČESTNÉ UPOZORNĚNÍ

PROČ SE NÁM LÍBÍ: Tento mobilní VR headset je pohodlný a kompatibilní s celou řadou různých smartphonů. Díky přiloženým sluchátkům a hernímu ovladači se s touto volbou během chvilky pustíte do mobilních VR her.

• Vyžaduje pouze mobilní zařízení
  • Obsahuje sluchátka a ovladač
  • Pohodlné pro dlouhodobé používání
  • Kontrolér je malý
  • Sluchátka se zdají být křehká

Pansonite je mobilní náhlavní souprava VR, která funguje s chytrými telefony iPhone i Android. Je kompatibilní se všemi chytrými telefony s displeji od čtyř do šesti palců. Stačí umístit telefon do předního panelu s nainstalovanými správnými VR aplikacemi a můžete vyrazit. Celkový design Pansonite není tak pěkný jako u některých dražších náhlavních souprav, ale to se dá v této cenové kategorii očekávat. Zaujalo nás, že zařízení obsahuje integrovaná sluchátka. Jsou překvapivě pohodlná, i když trochu křehká. Součástí nákupu je i malý ovladač pro hraní her.

Pansonite vyniká mobilním výkonem, ať už jde o hry nebo filmy. Toho dosahuje hlavně díky působivé sestavě objektivů. Jedná se o HD objektivy s širokým, 120stupňovým zorným polem. Čočky můžete navíc nastavit dvěma způsoby: mezipupilární vzdálenost a ohniskovou vzdálenost. Díky tomu si můžete vytvořit co nejpohodlnější zážitek pro své oči. Pohodlná je i samotná náhlavní souprava s prodyšným polstrováním na obličejových polštářcích a sluchátkách.

#3 HTC Vive Cosmos

Nakupte na alza.cz

Ocenění: NEJLEPŠÍ KVALITA

PROČ SE NÁM LÍBÍ: Tento VR headset s neuvěřitelným displejem, integrovaným sledováním pohybu a spoustou VR obsahu na výběr nabízí oproti konkurenci spoustu hodnot a pohlcení. Je také mimořádně pohodlný a snadno se používá.

• Nejpůsobivější knihovna obsahu
  • Ostrý displej s vysokým rozlišením
  • Nepotřebujete žádné externí snímače
  • Dražší než ostatní
  • Kabelové připojení může být nepohodlné
  • Vyžaduje samostatný počítač

HTC Vive Cosmos přináší do světa VR novou úroveň technické zdatnosti, a přestože se rozhodně nejedná o levný VR headset pro hraní na PC, může se bez problémů zařadit mezi ty nejlepší. Pro začátek je navržen s ohledem na plné pohlcení. S působivým rozlišením 1700 x 1440 na každé oko, obnovovací frekvencí 90 Hz a plnou detekcí pohybu 6DOF vám Cosmos umožní ponořit se zcela do virtuálních světů. Jednou z nejlepších částí této náhlavní soupravy HTC VR je skutečnost, že je vybavena integrovanými kamerami, takže nepotřebujete externí senzory v okolí místnosti. A díky možnosti volby mezi SteamVR a Viveport budete mít spoustu možností, pokud jde o obsah. Pokud se chcete ujistit, že váš počítač pracuje na úrovni vhodné pro používání VR, podívejte se také na nejlepší herní počítačový procesor.

Celkový design Vive Cosmos je také působivý. Vypadá elegantně a moderně, na jeho přední straně se nachází ostrý trojúhelníkový vzor. Popruhy na hlavu a obličejová podložka jsou polstrované umělou kůží, což vytváří pohodlný zážitek. Polstrování je naštěstí také prodyšné, takže vás při hraní nebude obtěžovat přebytečný pot. Pohybové ovladače jsou pohodlné a citlivé, a headset dokonce obsahuje několik integrovaných sluchátek pro lepší kvalitu zvuku. Jedinou nevýhodou headsetu je, že vyžaduje fyzické připojení k počítači. Kabel je neohrabaný a nepohodlný, ale jakmile si na něj zvyknete, můžete se ho v podstatě naučit ignorovat. Nakonec přidaný výkon díky připojení k počítači za fyzické připojení stojí. Pokud se chystáte na jaře na Vive, možná byste se měli podívat také na nejlepší počítač pro VR.

#4 Náhlavní souprava Nintendo Labo VR

Ocenění: NEJLEPŠÍ S OMEZENÝM ROZPOČTEM

PROČ SE NÁM LÍBÍ: Pokud hledáš hodiny interaktivních a rozmanitých herních zážitků ve VR, je to headset pro tebe. Podporuje kreativitu začátečníků i veteránů, a to vše za neuvěřitelně dostupnou cenu.

• Vynikající zkušenosti pro začátečníky
  • Kreativní přístup k VR
  • Tuny možností přizpůsobení
  • Kvalita obrazu přepínače je zrnitá
  • Mnoho dílů, které je třeba ručně sestavit

O tom se nedá mluvit jinak. Nintendo Labo VR Kit je jedním z nejunikátnějších přístupů k virtuální realitě na našem seznamu. Namísto toho, aby Labo VR Kit měl jedinou podobu, přichází s obrovským množstvím různých možností. Začínáte se základní sadou VR brýlí, na které pak navazujete pro různé aplikace. Vše je vyrobeno z kartonu a je třeba vytvořit pomocí přiloženého interaktivního návodu. Tento tvůrčí přístup poskytuje hodiny zábavy, ideální pro společnou činnost rodičů a dětí. S tolika různými výtvory, které si můžete vyzkoušet, se vám samozřejmě může stát, že se váš obývací pokoj zaplní lepenkou rychleji, než byste chtěli. Zábava při tomto procesu však za ten nepořádek navíc stojí.

Pokud jde o výkon, musíme upřímně říci, že jsme zažili i lepší. Jako grafický výkon za headsetem používáte Nintendo Switch, což může způsobit trochu zrnitou kvalitu obrazu. Nedoporučujeme však kupovat Labo Kit čistě kvůli kvalitě obrazu. Místo toho ji doporučujeme používat kvůli rozmanitosti her a interaktivitě, kterou získáte. Potěšilo nás také, že společnost Nintendo podporuje zdravé herní návyky tím, že vám připomíná, abyste si jednou za čas udělali přestávku. Díky své vstřícnosti k dětem a neuvěřitelně kreativním možnostem her je Labo také nejlepší VR headset pro vzdělávání.

#5 Náhlavní souprava Sony Playstation VR

Nakupte na alza.cz

Ocenění: NEJLEPŠÍ PRO HERNÍ KONZOLE

PROČ SE NÁM LÍBÍ: Pokud hledáte úžasnou konzolovou virtuální realitu za cenu, která nezruinuje banku, s tímto VR headsetem neuděláte chybu. Navíc získáte spoustu herního obsahu s potřebným výkonem pro jejich plynulý běh.

• Dobrá knihovna obsahu a výkon konkurenčních počítačů
  • Nastavení Plug and Play
  • Relativně nízký rozpočet
  • Nezahrnuje příslušenství
  • Neuspokojivý únik světla
  • Musíte již vlastnit systém PS4

Náhlavní souprava Sony Playstation VR dokázala, že pro kvalitní zážitek z VR nepotřebujete mimořádně drahý herní počítač. Místo toho vám stačí systém PS4 a pár her pro Playstation. Jedná se o nejlepší náhlavní soupravu pro VR, kterou mohou hráči na PS4 používat, a pokud už konzoli máte, pak jste již na půli cesty. Jistě, Playstation VR nemá tak vysoké rozlišení ani kvalitu obrazu jako některé jiné špičkové možnosti, ale vzhledem k tomu si vede velmi dobře. Má displej OLED s rozlišením 1920 x 1080 a 100stupňovým zorným polem, což je vzhledem k relativně nízké ceně skvělé.

Samotná náhlavní souprava je také dobře navržena. Jsou pohodlná a prodyšná, takže můžete hrát celé hodiny, aniž by vás obtěžovalo, že máte na obličeji připevněné objemné zařízení. U náhlavní soupravy je zklamáním únik světla, ale z dlouhodobého hlediska to nemělo vliv na naši schopnost hrát hry. A když už mluvíme o hrách, máte spoustu možností. Můžete si zahrát populární hry, jako je Skyrim VR a Playstation VR Worlds, ale k dispozici je mnoho dalších možností a pravidelně vycházejí další. Pokud chcete mít jistotu, že váš PlayStation bude mít vždy nejrychlejší internet, proč se nepodívat také na některé z nejlepších mesh routerů.

#6 Náhlavní souprava OPTOSLON VR

Ocenění: NEJLEPŠÍ UŽIVATELSKÁ PŘÍVĚTIVOST

PROČ SE NÁM LÍBÍ: Pokud hledáš lehkou, cenově dostupnou a pohodlnou náhlavní soupravu VR pro dlouhodobé hraní mobilních her, je to ta správná volba. Polstrování obličeje je prodyšné a je kompatibilní s téměř všemi dnes dostupnými smartphony.

• Lehký a velmi pohodlný
  • Široká kompatibilita se smartphony
  • Vhodné pro rozpočet
  • Není tak odolný jako některé jiné trsátka
  • Některé úniky světla

Náhlavní souprava OPTOSLON VR je vynikající volbou pro mobilní hráče, kteří si chtějí vyzkoušet virtuální realitu, aniž by za ni museli utrácet. V porovnání s mimořádně příznivou cenou na nás udělalo dojem, jak kvalitně je vyrobeno. Headset je dostatečně odolný, abyste si jej mohli vzít s sebou na cesty. Je také mimořádně pohodlný díky prodyšnému polstrování kolem obličeje a popruhům na hlavu, které jsou dostatečně pružné, aby se přizpůsobily jakékoli velikosti nebo tvaru hlavy.

Překvapila nás také kvalita obrazu náhlavní soupravy. Přestože většina grafického výkonu bude pocházet přímo z vašeho smartphonu, OPTOSLON obsahuje čočky, které jsou plně nastavitelné, aby vyhovovaly vaší úrovni pohodlí. Výrobce sice neuvádí žádné měření rozlišení, ale i tak jsme shledali kvalitu obrazu jako ostrou a jasnou s širokým zorným polem. Občas jsme se setkali s únikem světla, ale bylo to opravdu jen v okamžicích intenzivního hraní.

#7 Náhlavní souprava VR BNEXT

Ocenění: NEJLEPŠÍ PRO FILMOVÉ ZÁŽITKY

PROČ SE NÁM LÍBÍ: Tato náhlavní souprava VR je vynikající volbou pro uživatele, kteří chtějí sledovat filmy nebo jiný videoobsah pouze v 360stupňovém prostředí VR. Jeho polstrování je mimořádně pohodlné a nabízí překvapivě dobrý video obsah za nízkou cenu.

• Skvělá kvalita obrazu
  • Snadné nastavení
  • Pohodlné při delší práci
  • Na náhlavní soupravě nejsou žádná tlačítka
  • Podprůměrné sledování pohybu

BNEXT je nejlepší náhlavní souprava VR pro filmy na našem seznamu díky mimořádně pohodlnému designu a vynikající kvalitě obrazu. Pro začátek je polstrování, které sedí na obličeji, silnější než u jiných testovaných modelů a je také velmi prodyšné s přidaným odvětráváním, takže se vám obličej po delší době používání nepotí. Překvapivě pohodlné jsou také hlavové popruhy, jakmile správně nastavíte jejich velikost, a to i navzdory absenci přidaného polstrování.

BNEXT se také snadno nastavuje a je kompatibilní s většinou chytrých telefonů, a to i s většími modely s displeji až do velikosti 6,4 palce. Sluchátka nabízejí také snadné nastavení. Stačí vysunout přihrádku na telefon, vložit telefon do přihrádky a poté ji zasunout. I zde jsme byli spokojeni s celkovou kvalitou obrazu. Není tak dobrá jako u některých jiných tipů na našem seznamu, ale vytváří úžasný pohlcující zážitek při sledování filmů ve VR.

Jak jsme se rozhodli

Při hodnocení nejlepších náhlavních souprav pro virtuální realitu tohoto roku jsme brali v potaz především to, jak jsou jednotlivé soupravy pohlcující. Pokud si kupujete nový VR headset, pravděpodobně to děláte proto, abyste zažili určitou míru úniku, a pokud vám ji zakoupená jednotka neposkytne, budete se pravděpodobně cítit celkově zklamaní. Abychom změřili, jak moc jsou jednotlivé možnosti pohlcující, podívali jsme se na kvalitu obrazu a zorné pole. Možnosti jsme hodnotili výše, pokud nabízely vysoké rozlišení a široké zorné pole. Další součástí pohlcujícího zážitku je pohodlí, takže jsme přidělovali bonusové body náhlavním soupravám, které lze nosit několik hodin v kuse, aniž by vás bolel obličej.

Dále jsme zvážili dostupnost obsahu VR pro každou náhlavní soupravu na našem seznamu. Možnosti na našem seznamu nabízejí širokou škálu obsahu, včetně her, filmů a aplikací. Obsah by měl být snadno dostupný prostřednictvím online obchodů, jako je Steam VR, nebo vlastních obchodů s aplikacemi. Bonusové body jsme udělovali možnostem, které obsahovaly obsah vysoce hodnocený ostatními uživateli.

Nakonec jsme hodnotili jednotlivé náhlavní soupravy VR na základě jejich uživatelské přívětivosti. Virtuální realita je sama o sobě poměrně složitá technologie, když se podíváte pod kapotu, ale to neznamená, že její používání musí být neuvěřitelně složité. Nejlepší náhlavní soupravy VR se snadno instalují a nastavují. Uživatelská rozhraní a ovladače, pokud jsou součástí balení, by měly být jednoduché a snadno naučitelné. Upřednostňovali jsme také náhlavní soupravy VR, které bezpečně sedí na hlavě a jsou dostatečně odolné, aby vydržely občasný pád. Když jste v neuvěřitelně pohlcujícím zážitku, snadno zapomenete, že máte na hlavě nebo v rukou ještě zařízení, které může během intenzivních okamžiků snadno spadnout.

Průvodce kupujícího nejlepší náhlavní soupravy VR

Nejdůležitější funkce, které je třeba zvážit

• Připojená - tato sluchátka vyžadují fyzické připojení k počítači nebo herní konzoli pomocí kabelu. Jedná se obvykle o nejvýkonnější náhlavní soupravy, které jsou dnes k dispozici, protože čerpají z grafického výkonu konzole nebo počítače.
  • Nepřipojené - Tyto náhlavní soupravy nevyžadují k přehrávání obsahu VR žádný další hardware a často se nazývají samostatné náhlavní soupravy VR. Obvykle jsou vybaveny vlastním online obchodem s VR videohrami, aplikacemi a filmy, ke kterým máte přístup po připojení k Wi-Fi. Protože se nemusíte starat o žádné externí kabely, můžete se samostatnými náhlavními soupravami často dosáhnout mnohem působivějšího zážitku z virtuální reality než s jinými možnostmi.
  • Smartphone - Tyto náhlavní soupravy vyžadují k vytvoření zážitku VR použití smartphonu umístěného přímo v náhlavní soupravě. Vzhledem k tomu, že grafický výkon pochází výhradně z chytrého telefonu, nikoli ze samotné náhlavní soupravy, zjistíte, že v této kategorii je k dispozici spousta různých možností. Ty jsou obvykle nejméně výkonné, ale přesto představují dobrou volbu, pokud chcete sledovat filmy nebo hrát hry na mobilní náhlavní soupravě VR.

Zdroje: gadgetreviews.com, Unsplash.com