Recenze Polk Signa S4 Soundbar: Více Dolby Atmos za méně peněz

Standard pohlcujícího zvuku Dolby Atmos měl poměrně nešťastný start, pokud jde o soundbary, protože reproduktory, jako je Yamaha YSP-5600, byly jednak šíleně drahé (1,5 tisíce dolarů a více), jednak "mimořádně obrovské".

Standard pohlcujícího zvuku Dolby Atmos měl poměrně nešťastný start, pokud jde o soundbary, protože reproduktory, jako je Yamaha YSP-5600, byly jednak šíleně drahé (1,5 tisíce dolarů a více), jednak "mimořádně obrovské". V následujících letech se však s pomocí společností, jako je Vizio, stala velikost produktů a peněženek potřebných k jejich financování zvládnutelnější. Nyní si díky modelu Polk Signa S4 můžete pořídit skutečný systém podporující Atmos za polovinu ceny kompatibilního AV přijímače. A navíc je poměrně kompaktní.

Polk Audio Signa S4

Soundbary Dolby Atmos jsou navrženy tak, aby přidávaly rozměr výšky, což je skvělé pro akční filmy a videohry. Polk Signa S4 s technologií Atmos se od ostatních soundbarů za více než 400 dolarů liší fyzickým vyzařováním reproduktorů (konkurenti, jako je Sonos Beam Gen 2, používají k napodobení výškových efektů psychoakustiku). Polk zní dobře i při poslechu hudby a filmy v Atmosu mají opravdu šanci zazářit.

Polk Signa S4 má však některé nedostatky. Není možné nastavit úrovně kanálů ani výšku reproduktorů a levnější model Signa S3 nabízí připojení Wi-Fi, takže je vhodnější pro milovníky hudby. Pokud můžete svůj rozpočet trochu více natáhnout, nabízí Vizio M512a ještě lepší zvuk a také vyhrazené prostorové kanály pro skutečné pohlcení.

Pokud však chcete co nejlepší výkon Dolby Atmos za co nejméně peněz, pořiďte si soundbar Polk Audio Signa S4.

Design a funkce

Polk Signa S4 je soundbar s technologií Dolby Atmos a nabízí 3.1.2kanálovou reprodukci (levý, pravý, středový, přední horní reproduktory a bezdrátový subwoofer). Nabízí řadu možností připojení a řadu užitečných zvukových režimů.

Pokud jde o konkurenci, existuje několik srovnatelných soundbarů se simulovaným nebo fyzickým Dolby Atmos - Sonos Beam a LG Eclair. Ačkoli byl model Eclair v době psaní této recenze krátce v prodeji za 400 dolarů, od té doby se jeho cena vrátila na neúnosných 600 dolarů. Za cenu o 100 dolarů vyšší než Polk si můžete pořídit Vizio M512a, který je vybaven prostorovými reproduktory.

Připojení na Polku vede k jednomu HDMI eARC, digitálnímu optickému a analogovému 3,5mm vstupu. Zatímco model Signa S3 má vestavěnou Wi-Fi a Google Chromecast, novější model Signa S4 je vybaven pouze Bluetooth. Pokud chcete mít možnost požádat Google o přehrání skladby na kompatibilním zvukovém zařízení, je lepší volbou Signa S3 (nebo dokonce MagniFi Mini). A konečně, při absenci síťového připojení je k dispozici port USB-A pro případné budoucí aktualizace firmwaru.

Jednou z výrazných vlastností předchozích soundbarů Polk byly zvukové režimy: Film, Hudba, Noc a zejména funkce Voice Adjust. Posledně jmenovaný režim umožňuje tři samostatné úrovně nastavení, čímž se vyrovnává společnosti Zvox, která rovněž nabízí řadu konfigurovatelných režimů zlepšujících poslech. Hlavní nevýhodou tohoto soundbaru je, že nelze nastavit úroveň žádného z kanálů, kromě subwooferu. Pokud máte například vysoké nebo klenuté stropy, může se stát, že režie nebudete vůbec slyšet, což jiné soundbary, jako například Vizio M512a, umožňují napravit.

Zatímco některé modely na trhu umožňují pozdější přidání zadních kol, Signa S4 tuto možnost nemá. Pokud zadní kanály chcete, měli byste se raději podívat na soundbary Polk React nebo MagniFi.

Srovnejte ceny na heureka.cz

Klikátko Polk je stejně přívětivé jako předchozí verze, s velkými, snadno čitelnými tlačítky a možností přizpůsobit množství vylepšení zvuku bez nutnosti pracovat s nabídkami.

Jak to zní?

Soundbary Polk si s hudbou trvale skvěle rozumí a Signa 4 rozhodně nese pochodeň hudebního přehrávání. Stejně talentovaný je i v případě filmů. Ať už sledujete akční filmy v Dolby Atmos, nebo si vychutnáváte nenápadné drama, Polk vám poskytne to nejlepší.

Srovnával jsem Polk se třemi konkurenty: LG Eclair, Vizio M512a a Sonos Beam Gen 2. V této skupině byl jen jeden jasný poražený - a to má co do činění s cenou stejně jako s výkonem.

Testování jsem zahájil filmem Mad Max: Fury Road, který je jedním z nejlepších filmů, na nichž lze demonstrovat možnosti systému Dolby Atmos. Přestože Polk postrádá prostorové kanály, dokázal naplnit poslechovou místnost CNETu patřičným množstvím postapokalyptické atmosféry. Úvodní scéna začíná rozladěnými hlasy, které jsou na dobrém systému rozmetány do rohů místnosti. Polk rozhodně dokázal držet krok s konkurenčním LG Eclair (další soundbar, který postrádá zadní reproduktory).

Sonos Beam sice nemá fyzické výškové ovladače, ale při sledování této scény byste to nepoznali. Pocit šířky a výšky se u Sonosu vyrovnal LG a Polk.

Teprve po přechodu na televizor Vizio M512a se okamžitě projevily výhody prostorového zvuku. Namísto zvukové stěny vytvořilo Vizio kolem mé poslechové pozice skutečnou bublinu. Například při jedné klíčové značce se dívčí hlas zeptá: "Kde jsi, Maxi?". U většiny soundbarů vychází dialog z reproduktorů nad výškou obrazovky. Ale na jakémkoli slušném prostorovém systému se hlas objeví přímo nad hlavou diváka, jako je tomu u Vizia.

Dále jsem vyzkoušel film Matrix (kapitola 9) bez systému Atmos. Zde LG Eclair lépe integroval pulzující basovou zvukovou stopu. Občas se basy u Polku trochu ztrácely, ale kompromisem bylo, že nabídl více středů, více cinkavých efektů kulek a více "vzduchu" při vykřikovaném povelu "Freeze" na začátku scény.

Ačkoli byl LG Eclair vyladěn pro hudbu lidmi ze špičkové společnosti Meridian, u většiny skladeb, které jsem poslouchal, ho zastínil Polk. Obě zařízení jsou vybavena speciálními hudebními režimy, ale Polk dokázal zprostředkovat i tu nejjemnější hudbu, zatímco LG dodával skladbám jasný, téměř tvrdý lesk.

Například při akustické baladě Naked As We Came od Iron and Wine LG namíchali základní věci. Ačkoli se jedná o jednoduchou píseň s kytarou vybrnkávanou prsty a dechberoucím hlasem Sama Beama, v LG zněla kytara odtažitě a Beamův vokál přehnaně. Musel jsem snížit hlasitost. Oproti tomu Polk měl správnou rovnováhu, dobře zformovaný ústřední vokál a mírně ambientní, i když přítomnou doprovodnou kytaru. I zde si Polk vedl lépe než Vizio, protože hlas Sama Beama zněl rozmazaně na prostorovém panelu, a to i v režimu hudby.

Když se Polk přesunul k něčemu trochu ostřejšímu, dokázal najít party v písni Alone With You od Sunnyboys. Tento návrat do 60. let se vyznačuje vířivými kytarami a ústředním tenorovým vokálem, ale právě strhující kytarové sólo, které se objeví v 1 minutě a 16 sekundách, může některé systémy rozhodit. Systém Vizio nabídl lepší vokální výkon, ale sóla ho zničila, stejně jako systém LG.

Soundbary nabízející více detailů jsou v pořádku, ale pokud máte hudební sbírku, která je na okrajích trochu drsnější, některé systémy mohou poslech těchto skladeb ztížit. Polk dokáže ve všem vidět to dobré a vychází zde na jedničku.

Měli byste si ji koupit?

Pokud chcete skutečný Dolby Atmos, který je zároveň cenově dostupný, pak je Polk Signa S4 nejlevnější, co jsem zatím viděl. Nízká cena však neznamená nedostatečný výkon, protože Polk je stejně solidní jako ostatní reproduktory této řady, a to jak pro hudbu, tak pro filmy.

Jediné "problémy" se soundbarem Polk se týkají toho, jak si soundbar vede v porovnání s konkurencí. Soundbary s lepšími specifikacemi lze pořídit jen o něco málo dráž. Signa S4 například postrádá možnosti hudby přes Wi-Fi jako Sonos Arc (o Signa S3 ani nemluvě) a nemůžete si přizpůsobit úrovně jednotlivých kanálů, jako je tomu u Vizio M512a.

Co když se snažíte, aby zůstala v rodině? Pokud se rozhodujete například mezi modely Polk React a Signa S4, uvědomte si, že jsou zcela odlišné. Model React vymění Atmos za Alexu a zároveň se vzdá subwooferu.

Pokud chcete systém připravený k použití, který se připojuje k televizoru a zní skvěle, Signa S4 je rozhodně tou správnou volbou. Neobsahuje mnoho možností streamování ani rozšiřitelnosti, ale poskytne vám vynikající výkon, jakmile jej vybalíte z krabice. A to je vše, co opravdu potřebujete.

Zdroje: cnet.com, Unsplash.com, heureka.cz