BigCommerce vs Squarespace - který je lepší?

BigCommerce vs Squarespace: který je nejlepší? V tomto podrobném srovnávacím přehledu podrobně rozebíráme výhody a nevýhody jednotlivých platforem a pomůžeme vám zjistit, která z nich je pro váš internetový obchod ta pravá.

BigCommerce vs Squarespace: který je nejlepší? V tomto podrobném srovnávacím přehledu podrobně rozebíráme výhody a nevýhody jednotlivých platforem a pomůžeme vám zjistit, která z nich je pro váš internetový obchod ta pravá.

Na první pohled vypadají BigCommerce a Squarespace jako podobné produkty. Umožňují vám vytvořit webové stránky a umožňují vám prodávat produkty - aniž byste potřebovali znalosti kódování nebo vývoje webových stránek.

A fungují podobně - za používání softwaru, který běží v prohlížeči, platíte měsíční poplatek. Není třeba nic instalovat lokálně - takže pokud máte přístup k internetu, můžete své stránky vytvářet a spravovat kdekoli.

Ale oba produkty začínaly svůj život s různými účely:

Squarespace byl původně koncipován jako řešení pro tvorbu a správu webových stránek založených na obsahu, BigCommerce byl vytvořen speciálně jako platforma pro tvorbu internetového obchodu.

S přidáním funkcí elektronického obchodu do sady funkcí Squarespace v posledních letech se však oba produkty stále více podobají a technicky je nyní můžete použít k vytvoření webové stránky nebo hostování internetového obchodu.

Ale který je pro vaše potřeby nejvhodnější?

Abychom mohli odpovědět na tuto otázku, musíme si položit jinou...

Co se snažíte vytvořit?

Před výběrem jedné z těchto platforem si musíte ujasnit, co se snažíte vybudovat - "web" založený na obsahu nebo "internetový obchod".

Samozřejmě, že online obchod je technicky vzato také webová stránka obsahující spoustu obsahu, ale v tomto kontextu mám pod pojmem 'webová stránka' na mysli online prezentaci, kde je hlavním cílem předávání informací (tj. kde budujete blog, zpravodajský web, web s brožurami, časopis, fotografické portfolio atd.); pod pojmem 'online obchod' mám na mysli něco, kde je hlavním cílem prodej produktů.

Nejprve se vrhněme na budování webových stránek.

Vytvoření webu založeného na obsahu

Pokud se zaměřujete na budování webových stránek, které mají prezentovat obsah (tj. text, obrázky, videa atd.), pak bude mít design a funkce pro správu obsahu velkou prioritu - a vzhledem k tomu lze říci, že Squarespace je pro tento účel rozhodně jasnější volbou ze dvou zde diskutovaných produktů.

Šablony Squarespace jsou nejlepší ve své třídě (a je jich hodně - součástí platformy je přibližně 150 bezplatných šablon, zatímco u BigCommerce je jich 12); jeho CMS je intuitivní a flexibilní; jeho nástroje pro úpravu fotografií jsou vynikající a jeho funkce pro blogování jsou silné.

Dobře využitý Squarespace vám pomůže velmi rychle sestavit profesionálně vypadající web a nabízí spoustu pěkných způsobů zobrazení obrázků a obsahu blogu způsobem, který BigCommerce nemá. Ve Squarespace máte obecně mnohem větší kontrolu nad tím, jak prezentovat text, obrázky a videa.

Ale co s budováním internetového obchodu?

Budování internetového obchodu

Na místě, kde se rozhodování mezi BigCommerce a Squarespace komplikuje, je situace, kdy chcete začít prodávat produkty.

Obě platformy umožňují vytvořit plnohodnotný internetový obchod, ale každá má v oblasti elektronického obchodování své vlastní výhody a nevýhody.

Podívejme se na několik klíčových otázek, které je třeba zvážit, pokud je vaším cílem vytvořit web elektronického obchodu s jedním z těchto produktů, počínaje cenou.

Ceny služby Squarespace

Squarespace nabízí čtyři možnosti měsíčních cen:

  • Osobní - 23 USD měsíčně
  • Podnikatelský - 33 USD měsíčně
  • Základní obchod - 36 USD měsíčně
  • Pokročilý obchod - 65 USD měsíčně

K dispozici je také dvoutýdenní zkušební verze zdarma.

Slevy ve výši 25 až 30 % na všechny plány Squarespace jsou k dispozici, pokud platíte ročně - měsíční poplatky za výše uvedené plány vyjdou při platbě předem na rok na 16, 23, 27 a 49 dolarů v uvedeném pořadí.

(Při roční platbě za plán Squarespace získáte na první rok předplatného také název domény zdarma).

Ceník služby BigCommerce

BigCommerce nabízí také 4 měsíční cenové plány:

  • BigCommerce Standard - 29,95 USD měsíčně
  • BigCommerce Plus - 79,95 USD měsíčně
  • BigCommerce Pro - 299,95 USD měsíčně
  • BigCommerce Enterprise - ceny se liší v závislosti na potřebách vašeho podnikání

Stejně jako u Squarespace je i u BigCommerce k dispozici dvoutýdenní zkušební verze zdarma.

Pokud zaplatíte předem za roční službu Bigcommerce a kupujete plán "Plus" nebo "Pro", můžete využít 10% slevu.

Všechny plány BigCommerce umožňují prodávat neomezený počet produktů. U společnosti Squarespace vám plány 'Business', 'Basic' a 'Advanced' také umožňují prodávat neomezený počet produktů, ale plán 'Personal' neposkytuje vůbec žádné funkce elektronického obchodu.

Transakční poplatky

Dobrou zprávou pro uživatele služby BigCommerce je, že se nemusíte obávat vůbec žádných transakčních poplatků (tj. společnost si nebude brát podíl z vašich příjmů z prodeje).

Transakčním poplatkům se můžete vyhnout i u společnosti Squarespace, pokud používáte jeden z jejich dvou nejdražších plánů ("Basic" nebo "Advanced" Commerce).

Pokud máte plán 'Business' Squarespace, bude vám při každém prodeji zboží účtován 3% transakční poplatek.

U obou produktů si však budete muset vybrat platební bránu. To bude zahrnovat spolupráci se společností třetí strany, která si bude brát podíl z vašich prodejů. Pojďme se podívat na možnosti.

Poplatky za kreditní karty / platební brány

Platební brána je služba, kterou v podstatě "připojíte" ke svým webovým stránkám, abyste mohli přijímat online platby.

To je oblast, kde je použití služby BigCommerce výrazně lepší než Squarespace - integruje se s přibližně 50 platebními branami, zatímco Squarespace spolupracuje pouze se čtyřmi: Stripe, Paypal, Square (pouze aplikace pro prodejní místa) a Afterpay.

Podívejme se nejprve na možnosti softwaru Squarespace.

Platba Paypal je díky své všudypřítomnosti a velké uživatelské základně velmi užitečnou platební bránou, kterou můžete integrovat do svých stránek. Navíc s ní nejsou spojeny žádné měsíční poplatky.

Poplatky za službu Stripe se také liší podle země, ze které prodáváte. Pro hrubou představu však uvádíme, že v USA činí poplatky za platbu kreditní kartou Stripe 2,9 % + 30 centů za transakci. Ve Velké Británii je při použití evropských karet účtována rozumnější sazba 1,4 % + 20 pencí (2,9 % + 20 pencí u mimoevropských karet).

Je třeba poznamenat, že plnou verzi služby Stripe můžete používat pouze v případě, že sídlíte v určitých zemích - tj. pomocí služby Stripe můžete prodávat své produkty libovolným uživatelům v libovolné zemi na světě, ale můžete tak činit pouze ze zemí podporovaných společností. Za současného stavu můžete pomocí služby Stripe prodávat ze 47 zemí (patří mezi ně USA a několik velkých členských států EU).

Pokud povolíte službu Stripe, můžete ve Squarespace používat také službu Afterpay (Clearpay ve Velké Británii). Díky tomu mohou vaši zákazníci rozdělit své platby do čtyř samostatných plateb (upozorňujeme, že tato možnost je k dispozici pouze pro obchodníky se sídlem v USA, Kanadě, na Novém Zélandu a v Austrálii).

A konečně, pokud používáte Squarespace pro prodej v místě prodeje (o kterém se dozvíte více později!), můžete pro něj použít Square jako platební bránu.

Ve službě BigCommerce můžete používat přibližně 50 různých platebních bran, což znamená, že se můžete do jisté míry poohlédnout po nejvýhodnější nabídce, pokud jde o poplatky za transakce (mějte však na paměti, že ne všechny platební brány jsou dostupné ve všech zemích - to, kolik jich můžete používat, závisí na tom, kde sídlíte).

S integrací vybrané platební brány do obchodu BigCommerce může být spojena určitá konfigurační práce, ale obecně vzato to nebude vyžadovat mnoho času ani úsilí.

Druhou hlavní možností je použití řešení BigCommerce "out of the box" - to znamená použití služby Paypal, kterou pohání služba Braintree. Sazby pro americké platební karty tohoto zpracovatele jsou následující:

  • BigCommerce Standard: 2,59 % + 49c za transakci
  • BigCommerce Plus: 2,35 % + 49c
  • BigCommerce Pro: 2,05 % + 49c
  • BigCommerce Enterprise: 2,05 % + 49c

Jednou z důležitých věcí, kterou je třeba si u služby BigCommerce uvědomit, pokud jde o ceny, je, že produkt má limit "maximálního ročního online prodeje"; v závislosti na plánu, pro který se rozhodnete, si budete muset připlatit, pokud se vám poštěstí překročit určité limity prodeje.

Tyto limity jsou následující:

  • BigCommerce Standard: 50 000 USD
  • BigCommerce Plus: 180 000 USD
  • BigCommerce Pro: 400 000 USD
  • BigCommerce Enterprise: k jednání

To negativně kontrastuje se službou Squarespace, kde žádné takové limity neplatí.

Neoznačil bych to však za překážku - upřímně řečeno, pokud se vaše tržby pohybují kolem 150 000 dolarů ročně, nebudete se přece hádat o pár stovek dolarů.

Však je třeba zdůraznit, že BigCommerce se zdá být v uplatňování těchto limitů a poplatků mezi produkty pro tvorbu internetových obchodů poměrně unikátní.

Takže co je pro e-shop levnější, Squarespace nebo BigCommerce?

Odpovědí na tuto otázku je "záleží na tom"

Tady je však několik věcí, které bych u srovnávacích cen zdůraznil:

  • Pokud platíte ročně, můžete začít prodávat o něco levněji s Squarespace, pokud si předplatíte jeho plán "Business" (ten vás vyjde na 23 dolarů měsíčně, pokud zaplatíte předem na rok). V tomto plánu však budete muset platit 3% transakční poplatky - takže v závislosti na objemu vašich prodejů to může být nevýhodná varianta.
  • S BigCommerce můžete využít cenové nabídky přepravy dopravcem v reálném čase podstatně levněji - je k dispozici v jeho nejlevnějším plánu (varianta BigCommerce Standard za 29,95 USD). Pro srovnání, abyste ji získali, musíte mít nejdražší plán Squarespace za 65 USD měsíčně.
  • Funkci obnovení opuštěného košíku (která může výrazně zvýšit příjmy) můžete využít levněji u Squarespace - je k dispozici v měsíčním plánu za 65 USD. Naproti tomu u BigCommerce budete muset měsíčně utrácet 79,95 USD, než podobnou funkci získáte.

U tvůrců internetových obchodů je však cena málokdy jediným hlediskem, podle kterého se rozhodujete.

Podívejme se tedy na některé funkce, počínaje šablonami.

Šablony

O tom není pochyb: Squarespace nabízí lépe vypadající šablony: jsou krásné a představují jejich nejsilnější prodejní stránku.

To neznamená, že by šablony BigCommerce byly vůbec špatné - jen nejsou tak uhlazené jako nabídka Squarespace. Na výběr je jich také mnohem méně: BigCommerce nabízí pouze 12 šablon zdarma, zatímco Squarespace jich nabízí kolem 150.

BigCommerce však poskytuje široký výběr placených, "prémiových" šablon: k dispozici je přibližně 180 šablon, které lze zakoupit za ceny od 150 do 399 dolarů.

K oběma sadám šablon mám několik varovných poznámek.

Předně bych si dovolil tvrdit, že v rámci nabídky bezplatných a placených šablon BigCommerce není mezi šablonami velká rozmanitost - spousta různě pojmenovaných šablon vypadá velmi podobně.

A protože Squarespace je produkt, který je zaměřen na mnohem širší okruh uživatelů než BigCommerce - fotografy, blogery, kapely, umělce, majitele restaurací atd. -, mnoho šablon Squarespace není ve skutečnosti z kategorie "online obchod".

Ve Squarespace je k dispozici jen několik specializovaných šablon pro online obchody (pokud při výběru šablony zaškrtnete filtr 'online obchod', zobrazí se vám 7 možností).

To znamená, že můžete snadno prodávat pomocí jakékoli šablony Squarespace, ale pokud se rozhodnete například pro šablonu Squarespace, která je navržena s ohledem na fotografy, může být poněkud obtížnější ji použít jako základ pro vytvoření internetového obchodu.

Tato různorodost účelů šablon Squarespace pravděpodobně posiluje celý důraz na "Squarespace pro obsah, BigCommerce pro internetový obchod", o kterém byla řeč na začátku této recenze.

Možná nejpodstatnější je, že ve Squarespace nelze měnit šablony - jakmile si jednu vyberete, už u ní zůstanete. Protože však všechny šablony Squarespace ve skutečnosti vycházejí ze stejné "hlavní" šablony, je možné stávající šablonu nastylovat tak, aby odpovídala jiné. To však není ideální.

Úprava HTML a CSS

Co se týče úprav, Squarespace i BigCommerce poskytují editor stylů - sadu ovládacích prvků, které umožňují upravovat barvy, písmo a další aspekty designu.

Společnost Squarespace ztěžuje úpravy kódu za šablonami; ačkoli je v plánu "Business" a vyšším možné přidávat na stránky Squarespace vlastní CSS, společnost to zrovna nepodporuje (a může poněkud omezit nabídku podpory, pokud tak učiníte).

Pokud jde o přidávání kódu HTML, je možné na stránky Squarespace přidávat "bloky kódu"; a pokud máte plán Squarespace "Business" nebo vyšší, můžete také vložit kód do záhlaví a zápatí každé stránky, což těm, kteří se vyznají v kódování, otevírá poměrně široké možnosti konfigurace.

BigCommerce vám však dává plnou kontrolu nad HTML a CSS, takže je v tomto ohledu technicky flexibilnějším řešením.

Správa rozhraní a obsahu

Obě služby BigCommerce a Squarespace se používají poměrně jednoduše a jejich rozhraní jsou si poměrně podobná v tom smyslu, že vlevo máte nabídku, pomocí které máte přístup ke klíčovým funkcím, a vpravo oblast, kterou můžete použít k nahrávání/úpravám obsahu a produktů nebo k prohlížení dat.

Nejlepší na rozhraní Squarespace je jeho nový editor webových stránek "Fluid Engine", který umožňuje opravdu snadno uspořádat a zobrazit obsah přesně podle vašich představ. Umožňuje mimořádně přesnou kontrolu nad umístěním bloků, velikostí prvků a mobilním zobrazením webu - a otevírá obrovskou škálu kreativních možností, pokud jde o design webu.

Můžete si vybrat ze široké škály prvků (text, obrázky, tlačítka, citáty a další) a vložit je do obsahu opravdu snadno. Poté je můžete přesouvat po stránce, dokud nebudete s rozvržením spokojeni.

Editor rozvržení obchodu BigCommerce není ani zdaleka tak flexibilní jako editor Squarespace, pokud jde o rozvržení textu, obrázků produktů a dalších prvků - ale to je zase dáno tím, že jde primárně o nástroj pro tvorbu internetových obchodů, nikoli o publikační platformu.

S představením nové funkce pro tvorbu stránek (na obrázku níže) se však BigCommerce ve skutečnosti trochu přiblížil způsobu práce ve Squarespace než některé jiné platformy pro elektronické obchody. Zatím není zdaleka tak svižná, ale některé funkce drag-and-drop jsou přesto vítané.

Blogování

Co se týče funkcí blogování - velmi důležitých pro aplikace příchozího marketingu nebo obsahového marketingu - obě platformy umožňují blogovat hned po vybalení z krabice, což je skvělé.

Funkce blogování na platformě Squarespace je však rozhodně lepší než na platformě BigCommerce.

Především je mnohem flexibilnější, pokud jde o způsob prezentace obsahu blogu. Obsah blogu můžete snadno umístit do libovolné části webu pomocí krásných widgetů "bloky časopisů" a "doporučené příspěvky".

Ty umožňují vytáhnout (a filtrovat) text a obrázky z příspěvků na blogu a zobrazit je různými atraktivními způsoby. BigCommerce vám to neumožňuje - nejlepší, co získáte, jsou odkazy na články z blogu v patičce webu.

Squarespace také poskytuje kanály RSS pro své blogové příspěvky (díky nim se váš obsah může zobrazovat na jiných webech nebo napájet automatické elektronické zpravodaje); blog BigCommerce to z nějakého důvodu neumožňuje.

Rozšíření funkcí pomocí aplikací a pluginů

BigCommerce i Squarespace poskytují obchody s aplikacemi, které můžete využít k nákupu integrací s jinými aplikacemi.

Obchod s aplikacemi BigCommerce obsahuje přibližně 1 220 integrací s jinými platformami; kromě toho obsahuje aplikace, které byly vyvinuty za účelem přidání konkrétních funkcí do obchodů BigCommerce (pokrývají vše od sběru dat přes dropshipping až po tisk štítků).

Všechny tyto aplikace lze do obchodu BigCommerce integrovat několika kliknutími; při jejich použití se zpravidla nemusíte starat o vkládání nebo úpravu kódu.

Squarespace nedávno spustil řadu placených integrací - "rozšíření Squarespace". V současné době jich není k dispozici příliš mnoho - pouze 31 - ale nabídka se rozrůstá a některé užitečné integrace jsou již k dispozici (k dispozici jsou například rozšíření pro Freshbooks, Printful a Taxjar).

Dále je k dispozici několik 'oficiálních integrací', které jsou k dispozici hned po instalaci do Squarespace (dostupné v plánu 'Business' a vyšším) - patří mezi ně Mailchimp, Dropbox, OpenTable, Soundcloud, Twitter a několik dalších.

U aplikací bez oficiální integrace se Squarespace můžete buď vložit kód z nich do webu Squarespace pomocí bloku kódu, nebo použít Zapier k propojení formulářů Squarespace s jinými aplikacemi.

Pro funkce na míru si můžete něco nakódovat sami, nebo si koupit některé úryvky kódu třetích stran, které se stále častěji označují jako "pluginy Squarespace"

Prodej ve více měnách

Jeden z nejsilnějších argumentů pro použití služby BigCommerce namísto Squarespace zahrnuje prodej ve více měnách.

Máte tendenci dosáhnout většího objemu online prodeje, pokud prodáváte v měně, kterou používají návštěvníci vašich stránek.

Pokud tedy prodáváte v různých zemích, je skvělé mít možnost nechat své potenciální zákazníky vybrat si vlastní měnu (nebo ještě lépe automaticky prezentovat své produkty v měně návštěvníků webu).

Za současného stavu Squarespace neumožňuje vůbec žádný prodej ve více měnách - BigCommerce však ano a umožňuje to docela snadno.

Pokud tedy doufáte, že budete prodávat ve více měnách, lepší volbou je zde rozhodně BigCommerce.

Viděli jste našeho průvodce vytvořením internetového obchodu?

Přihlaste se k odběru našeho kanálu YouTube

Možnosti prodejních míst ve Squarespace a BigCommerce

Mnoho online prodejců občas vyrazí se svým podnikáním do "reálného světa" - prodávají produkty na fyzických místech, jako jsou maloobchodní prodejny, trhy, akce apod.

To vyžaduje, aby platforma vašeho internetového obchodu uměla pracovat v "místě prodeje" (POS).

Typickým scénářem POS je situace, kdy chcete ve spojení se systémem internetového obchodu používat čtečku karet k přijímání plateb nebo zasílání e-mailových či textových účtenek někomu, kdo si u vás právě něco osobně koupil.

Funkce POS nabízí jak BigCommerce, tak Squarespace, ale nabídka BigCommerce je mnohem flexibilnější - můžete s ní používat poměrně dost různých pokladních systémů (včetně Square, Vend, Hike a Clover). Naproti tomu Squarespace vás omezuje na používání systému Square (a to pouze na telefonech se systémem iOS a Android v USA).

Širší nabídka integrací pokladních systémů pro BigCommerce také znamená, že s touto platformou můžete používat více hardwaru než se Squarespace (čtečky čárových kódů, tiskárny účtenek atd.). V případě aplikace Squarespace jste v současné době omezeni na použití chytrého telefonu a aplikace Squarespace Commerce k přijímání plateb v místě prodeje.

Pokud je pro vaše podnikání důležité místo prodeje, lépe vám vyhoví služba BigCommerce.

Dropshipping ve Squarespace vs BigCommerce

Mnoho lidí, kteří se zabývají elektronickým obchodováním, tak činí proto, že chtějí začít s dropshippingem produktů.

Dropshipping je způsob prodeje na internetu, při kterém nemáte prodávané zboží skladem - spíše přijmete objednávku, odešlete ji dodavateli a ten zboží dodá zákazníkovi. Váš internetový obchod se tak vlastně stává prostředníkem pro jinou firmu.

Pokud máte zájem začít podnikat na bázi dropshippingu, pak je BigCommerce lepší volbou než Squarespace. V případě obchodu BigCommerce je k dispozici spousta dropshippingových aplikací, které vám pomohou se získáváním a prodejem zásob (celkem asi 40); v případě obchodu Squarespace jste však víceméně omezeni na několik málo aplikací: Spocket, Syncee, SPOD, Art of Where, Printful, Printify a Printique.

Z obou diskutovaných produktů tedy silnější dropshippingové funkce najdete u BigCommerce.

Tip: pokud se zajímáte o dropshipping, můžete se také podívat na Shopify, které nabízí opravdu širokou škálu aplikací a zdrojů, které vám pomohou založit úspěšný dropshippingový obchod. Bezplatnou startovací sadu pro dropshipping od společnosti Shopify můžete získat zde.

SEO v BigCommerce vs Squarespace

BigCommerce i Squarespace zvládají SEO poměrně dobře.

Obě platformy umožňují dostatečně snadno upravit většinu klíčových prvků optimalizace pro vyhledávače - značky titulků stránek, nadpisy, meta popisy, alt texty atd.

Také umožňují uživatelům povolit na svých stránkách bezplatné certifikáty SSL (a to také snadno). To je důležité, protože stránky používající SSL může Google ve vyhledávání zvýhodňovat.

Existuje však několik oblastí, ve kterých má BigCommerce výhodu.

Předně, nastavení přesměrování 301 (které vyhledávačům oznamuje, že se změnila adresa URL stránky, a podle toho aktualizují výsledky vyhledávání) je v BigCommerce jednodušší záležitostí. Rozhraní, které k tomu slouží, se používá snadněji než ekvivalent Squarespace a můžete pomocí něj také vytvářet "dynamická" přesměrování, která se budou sama aktualizovat, aby odrážela budoucí změny umístění stránky, pro kterou přesměrování vytváříte.

Druhé, BigCommerce lépe integruje AMP - zrychlené mobilní stránky. AMP je formát, který masivně zrychluje doručování webových stránek na mobilních zařízeních, což může zvýšit výkonnost webu ve výsledcích vyhledávání.

Ačkoli můžete AMP používat s aplikací Squarespace, je to omezeno na stránky blogu. Naproti tomu BigCommerce umožňuje používat AMP na jakémkoli typu stránky (v závislosti na šabloně - AMP umožňují všechny bezplatné šablony BigCommerce a některé placené).

V souhrnu je to v oddělení SEO pro obě platformy pravděpodobně nerozhodně; podrobnější přehled funkcí optimalizace pro vyhledávače Squarespace a BigCommerce najdete v našich průvodcích SEO pro Squarespace a SEO pro BigCommerce.

Poznámka: BigCommerce právě oznámil, že AMP již nebude k dispozici pro nové obchody vytvořené na této platformě.

Mobilní aplikace

Společnosti Squarespace i BigCommerce umožňují upravovat aspekty webu na cestách pomocí mobilních aplikací.

Squarespace nabízí tři aplikace, které fungují v systémech iOS i Android:

  • "Squarespace"
  • Správce plánování
  • Klient plánování

Aplikace "Squarespace" je hlavní, kterou budete potřebovat ke správě webu Squarespace pomocí chytrého telefonu - umožňuje upravovat stránky a příspěvky, zobrazovat analytiku a spravovat objednávky.

Aplikace pro plánování, jak jejich názvy napovídají, slouží ke správě schůzek rezervovaných prostřednictvím webu Squarespace.

Aplikace "Plánování klientů" umožňuje lidem rezervovat a měnit schůzky a aplikace "Správce plánování" umožňuje jejich správu.

BigCommerce poskytuje jednu aplikaci - vhodně pojmenovanou 'BigCommerce mobile app'. Ta v podstatě umožňuje spravovat objednávky a zobrazovat údaje o zákaznících - s aplikací BigCommerce tedy na cestách nezískáte tolik funkcí jako s aplikací Squarespace.

Pokud jde o spokojenost zákazníků s těmito mobilními aplikacemi, hlavní aplikace Squarespace získala v obchodech s aplikacemi pro iOS hodnocení 4,7 a 4 z 5; ekvivalentní hodnocení aplikace BigCommerce je 4,5 a 3,6.

Zákaznická podpora

BigCommerce obecně vítězí, pokud jde o podporu, protože kromě přístupu k e-mailové podpoře a podpoře na chatu poskytuje i telefonickou podporu, což Squarespace nemá.

(Squarespace nicméně umožňuje kontaktovat svůj tým podpory pomocí sociálních médií - podporu poskytuje přes Facebook Messenger a Twitter).

Je třeba poznamenat, že Squarespace vás nutí projít poměrně velkým množstvím překážek, než vám umožní zobrazit kontaktní údaje na svůj tým podpory - jste vyzváni, abyste zadali svůj dotaz prostřednictvím online formuláře a prohlédli si spoustu možných odpovědí, než se zobrazí příslušné kontaktní informace.

Naproti tomu společnost BigCommerce poskytuje snadno přístupnou možnost "kontakt" v rámci ovládacího panelu webu, která vám umožní rychleji zobrazit kontaktní údaje jejího týmu podpory.

Kromě možností osobní nápovědy, které poskytují služby BigCommerce a Squarespace, můžete využít rozsáhlé online zdroje nápovědy.

V případě služby BigCommerce získáte přístup k podrobné znalostní databázi, která je plná užitečných návodů a videonávodů. Squarespace poskytuje podobný zdroj "centra nápovědy", který vám pomůže najít odpovědi na běžné dotazy týkající se platformy.

Nakonec obě platformy poskytují podporu v několika jazycích. V případě BigCommerce je podpora poskytována v angličtině, holandštině, francouzštině, němčině, italštině, mexické španělštině a španělštině.

Squarespace poskytuje zákaznickou podporu v angličtině, francouzštině, němčině, italštině, (brazilské) portugalštině a španělštině.

Bigcommerce vs Squarespace: závěr

Pokud je vaším hlavním cílem prodej produktů, pak je v souboji BigCommerce vs. Squarespace téměř vždy nejlepší volbou BigCommerce. Díky větším možnostem v oblasti platebních bran a široké škále dalších nástrojů zaměřených speciálně na prodej zboží obecně je BigCommerce lepší platformou pro "výkonné" uživatele internetových obchodů a představuje profesionálnější řešení pro elektronické obchodování.

Jestliže však chcete založit online časopis, publikovat blog, provozovat hudební webové stránky nebo hostovat fotografické portfolio, ale možná i bokem prodávat pár produktů, bude pro vás pravděpodobně lepší Squarespace. Jeho šablony jsou totiž (z estetického hlediska) podstatně lepší než šablony BigCommerce a snadněji se s nimi prezentuje obsah. Lepší je také funkce pro blogování.

BigCommerce vs Squarespace - shrnutí výhod a nevýhod

Níže najdete shrnutí důvodů, proč byste mohli chtít použít jeden z těchto nástrojů místo druhého:

Výhody použití BigCommerce oproti Squarespace

  • Usnadňuje prodej ve více měnách.
  • Pro BigCommerce je k dispozici podstatně více dropshippingových aplikací a integrací.
  • Nabízí podstatně širší výběr platebních bran.
  • Poskytuje podstatně více možností prodejních míst.
  • Telefonní podpora je poskytována u všech plánů BigCommerce.
  • V BigCommerce můžete používat AMP na jakémkoli typu stránky; Squarespace to omezuje na příspěvky v blogu.
  • V jakémkoli plánu BigCommerce můžete prodávat neomezený počet produktů; u Squarespace tomu tak není.

Obchod Bigcommerce si můžete zdarma vyzkoušet zde.

Výhody používání Squarespace oproti Bigcommerce

  • Společnost Squarespace obsahuje větší výběr bezplatných šablon, které jsou z estetického hlediska kvalitnější než ekvivalenty BigCommerce.
  • Rozhraní editoru webových stránek Squarespace je mnohem flexibilnější a intuitivnější než rozhraní BigCommerce - a mnohem snadněji se s ním přizpůsobují vaše stránky.
  • Funkce blogů Squarespace jsou silnější a zahrnují kanály RSS.
  • Pokud platíte předem na rok, můžete se Squarespace začít prodávat produkty o něco levněji.
  • Mobilní aplikace Squarespace poskytují více funkcí "na cestách".
  • Na rozdíl od BigCommerce se na plány Squarespace nevztahují žádné limity prodeje.
  • Funkce spořiče opuštěného košíku je na Squarespace k dispozici levněji.
  • Při platbě předem za roční službu získáte od Squarespace název domény zdarma.

Společnost Squarespace si můžete zdarma vyzkoušet zde.

Zkušební verze zdarma

BigCommerce i Squarespace nabízejí bezplatné vyzkoušení svých platforem.

Alternativy k BigCommerce a Squarespace

O alternativy k BigCommerce a Squarespace není nouze.

Shopify je z hlediska sad funkcí pravděpodobně nejblíže oběma produktům a má podobnou cenu. Hodí se zejména pro pokladní a dropshippingové aplikace.

Srovnání videí BigCommerce vs. Shopify

Zkušební verze Shopify | Recenze Squarespace | Srovnání Shopify vs Squarespace

Pokud již máte webové stránky a chcete do nich přidat funkce elektronického obchodu, Ecwid rozhodně stojí za pozornost.

Můžete také zvážit prodej na online tržišti, jako je eBay, Etsy nebo Amazon - to zahrnuje odlišný přístup než zřízení online obchodu prostřednictvím platforem, jako jsou BigCommerce a Squarespace, ale pro mnoho obchodníků se to může osvědčit. Více informací o této problematice najdete v našem srovnání Shopify versus eBay, Shopify versus Etsy nebo Shopify versus Amazon.

A nakonec je tu WordPress - ale k úspěšnému rozjetí e-shopu na WordPressu budete obvykle potřebovat pomoc vývojáře.

Zdroje: stylefactoryproductions.com, Unsplash.com

Nejnovější recenze