V příspěvku vás seznámím s klíčovými funkcemi obchodu BigCommerce. Dozvíte se o všech výhodách a nevýhodách této platformy a na konci článku budete mít mnohem lepší představu o tom, zda je toto řešení elektronického obchodu pro vaše podnikání to pravé - nebo zda by pro vás byla lepší nějaká alternativa.
Začněme jednoduchou otázkou... co je to BigCommerce?
Co je to BigCommerce?
BigCommerce je placené, "hostované" řešení pro elektronické obchodování, které umožňuje majitelům firem zřídit internetový obchod a prodávat své produkty na webu.
"Hostovaný" znamená, že BigCommerce běží na vlastních serverech - k jeho používání nemusíte kupovat webhosting ani instalovat žádný software do počítače. Pokud máte přístup k webovému prohlížeči a internetu, můžete svůj obchod vytvořit a spravovat odkudkoli.
BigCommerce je řešení "software jako služba" (SaaS) - to znamená, že software nevlastníte, ale platíte měsíční poplatek za jeho používání.
Platforma je dodávána s řadou přizpůsobitelných šablon, které vám pomohou navrhnout váš internetový obchod; můžete ji používat k prodeji fyzického nebo digitálního zboží; k dispozici jsou také některé nástroje, které vám pomohou obchod propagovat.
BigCommerce je zaměřen především na lidi bez designérských dovedností - umožňuje však i technicky zdatnějším uživatelům a vývojářům posunout se dál, protože jim dává možnost upravovat HTML a CSS jejich obchodů.
Stejně jako u všech hostovaných služeb pro tvorbu internetových obchodů a webových stránek - Shopify, Wix, Squarespace, Jimdo atd. - pokud by společnost BigCommerce ukončila svou činnost nebo radikálně změnila sadu funkcí, mohli byste se ocitnout v situaci, kdy budete muset svůj obchod migrovat na jinou platformu.
(Uživatelé Magento Go by vám o tom mohli vyprávět!).
Jestliže však nejste v pozici, kdy byste si mohli od základu vyvinout vlastní e-shop, s největší pravděpodobností stejně nakonec budete pro provoz svého obchodu používat hostované řešení, jako je BigCommerce - a dobrou zprávou je, že se jedná o jeden z nejdůvěryhodnějších produktů svého druhu.
Podle údajů společnosti BigCommerce má tato firma "desítky tisíc" zákazníků; více než 1 000 zaměstnanců; společnost BuiltWith, která se zabývá internetovými statistikami, odhaduje, že na platformě BigCommerce je provozováno přibližně 49 500 živých webů.
Tímto se BigCommerce řadí mezi menší značky elektronického obchodování - ale díky seznamu klientů, který zahrnuje zavedené společnosti jako Gillette, Fujitsu, Ben and Jerry's, Skull Candy, Ted Baker a Harvard University, se jedná o řešení, které má větší váhu a je důvěryhodné pro seriózní firmy.
Ceník služby BigCommerce
BigCommerce nabízí čtyři měsíční cenové plány:
- BigCommerce Standard - 29,95 USD měsíčně
- BigCommerce Plus - 79,95 USD měsíčně
- BigCommerce Pro - 299,95 USD měsíčně
- BigCommerce Enterprise - ceny se liší v závislosti na požadavcích vašeho podnikání
Na plány "Plus" a "Pro" je k dispozici 10% sleva, pokud za ně zaplatíte ročně; k dispozici je také 15denní zkušební verze zdarma.
Plány 'Standard', 'Plus' a 'Pro' jsou určeny pro jednotlivce a malé firmy a jsou součástí řady produktů společnosti "Essentials".
Plán Enterprise je zaměřen spíše na větší podniky a korporace (uživatele s velmi vysokou šířkou pásma a pokročilými požadavky na prodej).
Základní prodejní funkce
Jak uvidíme níže, přesné funkce, které od společnosti BigCommerce získáte, do značné míry závisí na plánu, pro který se rozhodnete, ale mezi důležité funkce společné všem plánům patří:
- výběr z 12 bezplatných šablon
- možnost prodávat neomezený počet produktů v kategoriích podle vašeho výběru, s použitím vámi zvolených sazeb dopravy
- a trhacího nástroje pro tvorbu stránek
- integrace se službou PayPal a širokou škálou dalších platebních bran
- možnost přijímat více platebních metod včetně kreditních karet a chytrých telefonů...založených na službách, jako jsou Google Pay a Apple Pay
- neomezený počet statistických účtů
- funkcí pro blogování
- nástrojů pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO)
- integrace s třetím-aplikacemi jiných výrobců
- slevové kupóny a dárkové poukazy
- funkce pro hodnocení produktů
- možnost úpravy CSS a HTML
- profesionální reportování
Nyní je komplexní sada funkcí BigCommerce poměrně unikátní, pokud jde o tvůrce internetových obchodů - většina ostatních platforem pro elektronické obchodování vyžaduje přechod na dražší plány nebo instalaci placených aplikací, abyste měli přístup k několika výše uvedeným funkcím.
To znamená, že BigCommerce pravděpodobně nabízí podstatně více funkcí za své peníze než mnoho konkurenčních produktů v základní cenové hladině měsíčního plánu (29,95 USD měsíčně).
Jak již bylo řečeno, další funkce si v BigCommerce můžete odemknout, když si připlatíte.
Podívejme se tedy na hlavní rozdíly mezi jednotlivými plány BigCommerce.
Rozdíly mezi plány BigCommerce
Jak se dalo očekávat, množství funkcí, které od obchodu BigCommerce získáte, závisí na tom, kolik jste za ně ochotni zaplatit.
Každý plán nabízí odlišnou sadu funkcí, které nyní proberu.
Bigcommerce Standard
Nejlevnější nabídka společnosti BigCommerce, plán "standard", stojí 29,95 USD, což je zhruba stejná cena jako základní plány elektronických obchodů Shopify, Volusion a Wix (a o pár dolarů levnější než Squarespace).
Všeobecně se však jedná o mnohem komplexnější startovací plán než kterýkoli z těchto plánů, který poskytuje:
- samostatný online obchod
- možnost prodávat neomezený počet produktů
- neomezenou šířku pásma
- neomezené úložiště souborů
- neomezený počet zaměstnaneckých účtů
- skutečné-časové nabídky přepravy
- dárkové karty a slevové kódy
- funkce recenzí a hodnocení produktů
- multi-prodej v různých měnách
- funkce POS (point of sale) (umožňuje používat obchod BigCommerce k prodeji na fyzickém místě)
- profesionální reporting
- funkceAMP (accelerated mobile pages)
Jak bylo uvedeno výše, představuje to velký přínos pro e-shop - ve standardním plánu BigCommerce jsou k dispozici prakticky všechny klíčové složky e-shopu - což u základních plánů jiných konkurenčních produktů nebývá vždy pravidlem.
Důležité je, že plán BigCommerce Standard umožňuje prodej ve více měnách, přičemž je k dispozici automatický převod měn - to je opět poměrně unikátní.
Hlavní výtka, kterou byste mohli vznést k základnímu plánu BigCommerce, spočívá v tom, že jeho součástí nejsou funkce pro ukládání opuštěného košíku.
Zachránce opuštěného košíku je důležitou funkcí, protože pomocí ní můžete identifikovat lidi, kteří přerušili nákup v polovině, a automaticky jim poslat e-mail s připomínkou, která je vyzve k dokončení nákupu.
Tuto funkci obsahuje podobně drahý tarif Shopify "Basic" a za nižší cenu ji nabízí také Squarespace - takže BigCommerce zde ve srovnání s ním trochu klesá.
U služby BigCommerce Standard je stanoven limit ročního prodeje ve výši 50 000 USD.
BigCommerce Plus
Dalším v pořadí je plán "BigCommerce Plus".
Kromě základních funkcí, které najdete u plánu Standard, poskytuje:
- nástroj pro obnovení opuštěného košíku
- "trvalý košík" - ten umožňuje uživateli přidat produkt do košíku na jednom zařízení (například na chytrém telefonu) a poté k tomuto košíku přistupovat a platit za produkt na jiném zařízení (například na notebooku).
- uložené kreditní karty - to umožňuje vašim stálým zákazníkům uložit si údaje o své kreditní kartě u vašeho obchodu
- skupinování/ segmentace zákazníků
Co se týče poslední výše zmíněné funkce, seskupování zákazníků, ta umožňuje rozdělit zákazníky do různých segmentů, takže můžete odměňovat různé zákazníky na základě aktivity a konkrétních nákupů. Tuto funkci můžete využít například k vytvoření věrnostního programu.
Roční limit prodeje pro službu BigCommerce Plus je 180 000 dolarů.
BigCommerce Pro
Dalším plánem v řadě je "BigCommerce Pro". S tímto plánem nezískáte oproti plánu BigCommerce Plus velké množství funkcí navíc - získáte však výrazně vyšší limit prodeje.
Ten umožňuje až 400 000 dolarů online prodeje, přičemž za každých 200 000 dolarů prodeje se platí příplatek 150 dolarů měsíčně.
Jednou z dodatečných funkcí, na kterou stojí za to v tomto plánu upozornit, jsou recenze zákazníků Google - program, který umožňuje shromažďovat a zobrazovat zpětnou vazbu od uživatelů, kteří ve vašem internetovém obchodě nakoupili.
Pokud jste zapnuli program Hodnocení zákazníků Google, bude zákazník po zakoupení produktu v obchodě BigCommerce dotázán, zda si přeje produkt ohodnotit na Googlu (po jeho doručení).
Pokud zákazník uvede, že si to přeje, společnost Google mu po doručení objednávky zašle e-mailem dotazník. Získaná hodnocení se pak zobrazí na vašem webu (prostřednictvím volitelného odznaku Hodnocení zákazníků Google), v reklamách ve vyhledávání a v Nákupech Google.
Dalšími hlavními funkcemi, které v tomto plánu získáte, jsou pokročilé filtrování produktů a vlastní SSL prostřednictvím třetí strany.
BigCommerce Enterprise
Nakonec je tu plán BigCommerce "Enterprise".
Jak název plánu napovídá, je zaměřen na firemní uživatele, kteří mají velmi vysoké objemy prodeje (typicky nad 1 000 000 USD), a tudíž i pokročilé požadavky na prodej.
Funkce, které jsou součástí plánu "Enterprise", ale nejsou součástí levnějších plánů, zahrnují:
- funkce vytváření více obchodů - ta vám umožní vytvořit mnoho různých verzí vašeho internetového obchodu a měnit obsah a nastavení měn tak, aby vyhovovaly konkrétním trhům.
- ceníky (to vám umožní vytvářet cenová pravidla na základě skupin zákazníků - různé skupiny zákazníků tak uvidí různé ceny produktů podle toho, jak jste je rozdělili)
- neomezený Volání API (rozhraní API - "Application Programming Interface" - společnosti BigCommerce umožňuje vývojářům sdílet data mezi vaším obchodem a jinými aplikacemi a tarif Enterprise neklade žádná omezení na to, kolikrát lze tato spojení "sdílení dat" uskutečnit. Díky tomu je vhodnější pro podniky, které očekávají vysoký objem provozu / připojení API ke svému obchodu)
- prioritní podpora (včetně podpory API)
- hluboká integrace s několika produkty Google, včetně Google BigQuery, Google Ads a Google Cloud billing.
- Konzultace a správa účtu BigCommerce
Pokud máte zájem o využití plánu Enterprise, musíte se společností BigCommerce projednat své požadavky a stanovit ceny - náklady budou odrážet potřeby vašeho podniku, ale společnost BigCommerce tvrdí, že jsou levnější než náklady na plán podnikové třídy společnosti Shopify (ten se nazývá "Shopify Plus" a obvykle přijde na přibližně 2 000 USD měsíčně).
Obecně můžete od společnosti BigCommerce očekávat mnohem větší podporu, pokud si zakoupíte plán Enterprise - může vám být zprostředkována hloubková podpora při migraci dat, nastavení a správě účtu.
Omezení ročního prodeje u tarifu BigCommerce Enterprise je smluvní.
Nyní se věnujme limitům prodeje trochu podrobněji.
Poplatky za transakce a prodejní limity
Klíčová otázka, kterou si klade mnoho potenciálních uživatelů služby BigCommerce, zní: "Jak velký podíl z mých tržeb si budou brát?"
Dobrá zpráva je, že u žádného plánu BigCommerce nejsou žádné transakční poplatky. To je ve výrazném kontrastu s jeho klíčovými konkurenty.
Musíte však platit poplatky za zpracování kreditních karet společnosti, kterou si vyberete pro zpracování plateb. Ty budou záviset na platební bráně, kterou používáte (více o tom za chvíli).
Špatnou zprávou, a jak již bylo zmíněno výše, je, že společnost BigCommerce stanoví limity pro vaše roční online tržby.
Tyto limity jsou následující:
- BigCommerce Standard: 50 000 USD BigCommerce Plus: 180 000 USD
- BigCommerce Pro: 400 000 USD
- BigCommerce Enterprise: k jednání.
(Pokud máte plán "BigCommerce Pro", můžete limit prodeje zvýšit zaplacením 150 dolarů měsíčně za každých dalších 200 tisíc dolarů prodeje).
Kontaktoval jsem společnost BigCommerce, abych zjistil, co se stane, pokud tyto limity překročíte, a odpověď zněla:
"Existuje další limit 1 000-2 000 objednávek na plán, který mohou uživatelé překročit, než budou nuceni přejít na vyšší verzi. Během této doby budou uživatelé dostávat oznámení o upgradu svého plánu, protože překročili limit. Nebudeme však bránit dalším objednávkám, dokud nepřekročí dodatečných 1 000-2 000 poskytnutých nadlimitních objednávek."
Očekávám, že problém s limity nebude pro většinu obchodníků představovat překážku - pokud váš obchod přináší 400 000 dolarů ročně, pravděpodobně nebudete příliš naštvaní, že budete muset platit 150 dolarů měsíčně navíc za překročení limitu. Pro některé obchodníky však budou trochu nepříjemné.
Klíčové konkurenční produkty, jako je Shopify nebo Squarespace, podobné limity neuplatňují - pro BigCommerce tedy platí, že "by to mohlo být lepší".
Který plán BigCommerce představuje "sladkou tečku"?
Pro mě je nejvýhodnějším plánem BigCommerce plán "Plus" za 79 dolarů měsíčně, protože vám poskytuje přístup k funkcím, které vám ve většině případů pomohou prodat podstatně více produktů - zachránce opuštěného košíku (podle mě nezbytný!), trvalý košík a ukládání kreditních karet. Pokud máte v obchodě přiměřeně dobrý tok návštěvníků, tyto funkce se obvykle vyplatí.
Platební brány
V obchodě BigCommerce můžete přijímat platby kreditními kartami dvěma způsoby.
Nejjednodušší je použít výchozí platební možnost pro BigCommerce, Paypal powered by Braintree. Tímto způsobem snadno nastavíte platební bránu a získáte zvýhodněné sazby Paypal pro transakce kreditní kartou (které se snižují s rostoucím cenovým žebříčkem BigCommerce).
Sazby pro USA jsou v současné době následující:
- BigCommerce Standard: 2,59 % + 49c
- BigCommerce Plus: 2,35 % + 49c
- BigCommerce Pro: 2,05 % + 49c
- BigCommerce Enterprise: 2,05 % + 49c
Tyto poplatky mohou být v jiných zemích nižší - například ve Velké Británii začínají sazby na 1,20 % + 30p.
Existuje také možnost použít pro svůj internetový obchod zpracovatele plateb třetích stran: těmto zpracovatelům se říká "platební brány" a v současné době jich je pro BigCommerce k dispozici přibližně 50, v závislosti na zemi, ve které působíte.
Tento počet je v porovnání s konkurenčními produkty poměrně slušný. Squarespace poskytuje integraci pouze se dvěma platebními branami (Stripe a Paypal); Shopify jich však nabízí více než 100.
V závislosti na poskytovateli platební brány, kterého si vyberete, můžete očekávat, že budete platit měsíční poplatek, poplatek za transakci nebo obojí.
Důležité je poznamenat, že tyto poplatky neuplatňuje společnost BigCommerce, ale daný poskytovatel platební brány.
(To pozitivně kontrastuje se společností Shopify, která vám účtuje transakční poplatky za použití platební brány třetí strany).
Integrace platební brány s hostovaným řešením pro elektronické obchodování, jako je BigCommerce, může být občas trochu zdlouhavý proces, který zahrnuje nastavení "obchodních účtů" u vybraného poskytovatele brány a jejich konfiguraci tak, aby fungovaly s vaším obchodem.
Je však vhodné se podívat na různé poplatky spojené s jinými poskytovateli platebních bran - v závislosti na tom, co prodáváte a kolik toho prodáváte, může být pro vás použití jiné platební brány stále nejlepší cestou, i když to vyžaduje trochu více času na konfiguraci.
Šablony pro BigCommerce
BigCommerce nabízí poměrně dobrý výběr responzivních šablon, které můžete použít pro design svého internetového obchodu.
V době psaní tohoto článku bylo k dispozici 12 bezplatných šablon BigCommerce a 181 placených šablon; každá z nich obsahuje několik různých variant, takže je poměrně z čeho vybírat.
Všechna témata BigCommerce si můžete prohlédnout zde.
Motivy BigCommerce zdarma
Nabízené bezplatné motivy jsou moderní, mají profesionální vzhled a poskytují dobrý výchozí bod pro budování internetového obchodu.
Několik z nich je si však navzájem velmi podobných, přičemž hlavní rozdíly se týkají pouze barevných schémat.
Tento problém se týká zejména bezplatných motivů - ačkoli jich je technicky vzato k dispozici 12, spíše se zdá, že ve skutečnosti je na výběr jen pět motivů.
To znamená, že v oddělení motivů BigCommerce pravděpodobně neposkytuje takovou hodnotu jako jiná řešení, například Wix (který nabízí více než 800 motivů) nebo Squarespace (který nabízí přibližně 145 přibalených motivů).
Placené motivy BigCommerce
Chcete-li rozšířit své možnosti, můžete zvážit zakoupení některého z placených témat BigCommerce. Jejich ceny jsou poměrně příznivé, začínají na 150 dolarech a končí na 399 dolarech (občas si můžete vybrat nějaké za zvýhodněnou cenu - viděl jsem, že prémiová témata jsou ve slevě k dispozici za 99 dolarů).
Znovu však zjistíte, že některé z nich jsou si navzájem příliš podobné na to, aby si zasloužily zařazení mezi různá témata.
Koneckonců, profesionální design pro svůj obchod BigCommerce budete moci vytvořit buď pomocí bezplatných, nebo prémiových motivů - jen by bylo dobré, kdyby se nabídka motivů trochu rozšířila.
Použití motivů BigCommerce
Motivy BigCommerce se celkově snadno upravují a jsou přiměřeně flexibilní.
Jednou z klíčových oblastí, kde by však bylo možné témata vylepšit, jsou písma: přibalený výběr písem ve většině bezplatných témat je ve srovnání s nabídkou konkurenčních společností, jako jsou Shopify a Squarespace, velmi malý - v některých případech vás omezuje na pouhá 3 nebo 4 webová písma (kromě 8 běžných "webových bezpečných" / desktopových).
Přestože je přidání dalšího písma zcela proveditelné, vyžaduje to přidání určitého kódu do souboru šablony, což se nebude líbit všem uživatelům.
V šablonách BigCommerce je také trochu obtížné skrýt některé prvky webu - například při testování tématu 'Vault' pro tuto recenzi BigCommerce jsem nemohl najít zřejmý způsob, jak odstranit vyhledávací panel; v tématu 'Fortune' jsem nemohl skrýt postranní panel, aniž bych se uchýlil k přidání nějakého CSS.
Přínosem je, že všechna bezplatná témata jsou plně responzivní, což znamená, že se automaticky správně zobrazí na jakémkoli zařízení (mobil, tablet, stolní počítač atd.); a co je důležité, podporují také AMP (o AMP - formátu Accelerated Mobile Pages - pojednávám později v této recenzi).
Možnosti, varianty a kategorie produktů v BigCommerce
Obzvláště silnou vlastností obchodu BigCommerce je způsob, jakým zpracovává možnosti a varianty produktů.
Na rozdíl od konkurenční služby Shopify, která umožňuje prezentovat uživatelům pouze tři varianty produktů, aniž byste se museli uchýlit ke kódování nebo platit za aplikace třetích stran, umožňuje služba BigCommerce vytvářet velké množství variant produktů (až 250 na jeden produkt).
Omezení variant produktu u služby BigCommerce je také velkorysé - produkt můžete prezentovat až v 600 variantách.
Vysvětlení: Varianty produktu představují počet kombinací možností produktu, které můžete nabídnout - například malý modrý hrnek ve vašem obchodě by se počítal jako jedna varianta, velký fialový jako další atd.
Každé variantě je přiřazeno jedinečné číslo skladové jednotky (SKU), které vám pomáhá udržovat přehled o stavu zásob a lépe řídit účetní procesy.
Pro představu, ekvivalentní limity variant u Shopify a Squarespace jsou 100, resp. 250.
Pokud tedy prodáváte produkty, které se dodávají v mnoha různých formátech, může pro vás být BigCommerce obzvláště vhodnou volbou. Podrobnější informace o tom, jak to celé funguje, najdete v následujícím videu.
Ačkoli je služba BigCommerce skvělá, pokud jde o možnosti produktů, je méně působivá, pokud jde o kategorie produktů - zatímco jejich vytváření a úprava je dostatečně jednoduchá, musíte je jednotlivým produktům přiřazovat poměrně ručně.
Bylo by lepší - stejně jako v případě některých dalších předních tvůrců internetových obchodů, zejména Shopify - kdybyste mohli produkty automaticky kategorizovat na základě názvu produktu nebo značek.
Abych byl spravedlivý, můžete použít nástroj pro "hromadné úpravy", který tento aspekt správy produktů trochu urychlí, ale dávám přednost "chytrému" přístupu ke kategorizaci produktů od společnosti Shopify.
Funkce zachránce opuštěného košíku ve službě BigCommerce
Funkce BigCommerce, kterou stojí za to vyzdvihnout, je funkce opuštěného košíku. Ta umožňuje odeslat tři automatické e-maily návštěvníkům webu, kteří projdou částí prodejního procesu, jen aby opustili váš obchod, aniž by cokoli koupili.
To je více e-mailů, než kolik vám umožňují posílat některé konkurenční platformy (řada z nich umožňuje poslat pouze jeden).
Tyto e-maily můžete využít k tomu, abyste těmto návštěvníkům připomněli, že mají dokončit transakci, nebo je k tomu pobídli (obvykle formou kupónového kódu apod.); to má potenciál výrazně zvýšit vaše příjmy, aniž byste museli vynaložit větší úsilí než "jednorázovou" časovou investici do nastavení automatických zpráv.
Důležité je však poznamenat, že funkce zachránce opuštěného košíku je součástí pouze plánů BigCommerce 'Plus', 'Pro' a 'Enterprise'. Získání této funkce je tak o něco dražší než u některých konkurenčních produktů.
A způsob vytváření e-mailů o opuštěném košíku je poněkud zvláštní - namísto toho, abyste mohli k přípravě e-mailů o opuštěném košíku použít editor e-mailů, musíte k tomu vyplnit 'hodnoty frází' (viz obrázek níže).
Ale celkově je funkce dobrá. A podle mých zkušeností se funkce zachránce opuštěného košíku obvykle vyplatí, a pokud jste si jisti, že na váš web chodí velké množství návštěvníků, má zakoupení plánu BigCommerce s funkcí zachránce opuštěného košíku velký smysl.
Prodej ve více měnách
Obvykle dosáhnete vyššího prodeje, pokud budete prodávat v měně, kterou používají návštěvníci vašich stránek.
Pokud tedy prodáváte ve více zemích, je dobré umožnit potenciálním zákazníkům zvolit si vlastní měnu (nebo ještě lépe automaticky prezentovat produkty v měně návštěvníků webu).
Vskutku dobrou zprávou je, že s bezplatnými tématy BigCommerce získáte velmi dobré řešení pro více měn již z výroby - takové, které usnadňuje automatický převod měny na základě IP adresy.
Pokud však používáte placenou šablonu, možná budete muset použít aplikaci třetí strany, která víceměnový převod usnadní.
Ale celkově má BigCommerce vysoké hodnocení, pokud jde o prodej ve více měnách - některá konkurenční řešení tuto funkci vůbec nenabízejí (např. Squarespace) a jiná vám neumožňují nastavit vlastní kurzy převodu měn, pokud nemáte drahý tarif (Shopify).
Pro mě je tato funkce pro více měn jedním z nejsilnějších argumentů pro volbu BigCommerce namísto konkurenčních řešení pro elektronické obchodování.
Vícekanálový přístup k prodeji
Stejně jako u jiných předních platforem pro elektronické obchodování vás ani BigCommerce neomezuje na prodej ve vlastním internetovém obchodě - své produkty můžete prodávat v několika dalších prodejních kanálech.
"Out of the box" možnosti v tomto směru zahrnují Facebook, Amazon, Instagram (včetně Instagram Stories), TikTok, Snapchat (zatím pouze v USA), Walmart a eBay; další prodejní kanály jsou k dispozici prostřednictvím aplikací třetích stran, které si můžete zakoupit v obchodě s aplikacemi BigCommerce.
Prodej ve více jazycích s BigCommerce
BigCommerce nemá žádné vestavěné vícejazyčné funkce; díky integraci s překladatelskou aplikací Weglot však můžete pomocí platformy prodávat ve více jazycích.
Přístup BigCommerce + Weglot přináší výhody i nevýhody. Pozitivní je, že můžete své stránky nabízet až ve více než 100 jazycích; překlady jsou navíc automatické, přičemž je možné je ručně upravovat.
(Integraci dobře přijali také uživatelé služby BigCommerce, kteří jí na tržišti aplikací BigCommerce udělili hodnocení 4,5 z 5).
Nevýhodou je, že za aplikaci Weglot musíte zaplatit navíc k poplatkům za službu BigCommerce - a to se může prodražit, pokud máte na svých stránkách velký počet slov nebo potřebujete prezentovat svůj obchod v mnoha různých jazycích.
Dropshipping s BigCommerce
Mnoho potenciálních obchodníků se službou BigCommerce bude zajímat, jakým způsobem zvládá dropshipping.
Dropshipping je obchodní model, při kterém nemáte to, co prodáváte, skladem. Místo toho přijmete objednávku, odešlete její údaje dodavateli a ten pošle zboží vašemu zákazníkovi.
Výhodou tohoto modelu je, že nepotřebujete velký počáteční kapitál, protože před zahájením prodeje není třeba nakupovat žádné zásoby.
Nevýhodou je, že díky nízkým počátečním nákladům se tímto způsobem zabývá spousta lidí a nakonec se jedná o poměrně konkurenční oblast podnikání.
K dropshipu můžete použít službu BigCommerce, ale abyste to mohli dělat, musíte si nainstalovat aplikaci třetí strany z trhu aplikací BigCommerce, která vám to usnadní (více o trhu aplikací za chvíli!).
K dispozici je poměrně dost aplikací, které vám pomohou s dropshipem pomocí služby BigCommerce (celkem 39), přičemž mezi ty klíčové patří:
- Ali-Express Dropshipping
- Spocket
- Wholesale2B
- Inventory Source
- Printful
- Printify
- Sunrise Wholesale
- Syncee
Tyto aplikace se liší cenou za používání, přičemž některé z nich lze vyzkoušet zdarma.
Funkce prodejního místa v BigCommerce
Příjemnou vlastností obchodu BigCommerce je, že neumožňuje pouze provozovat internetový obchod - může usnadnit také prodej v "místě prodeje" (POS).
Díky některým integracím s různými poskytovateli POS - včetně Square, Clover, Hike, PayPal Zettle, Heartland Retail, ConnectPOS a Vend - můžete přijímat platby a synchronizovat zásoby při prodeji z fyzického místa (například z obchodu, stánku na trhu, akce atd.).
Je třeba pečlivě prozkoumat každého z dostupných poskytovatelů, abyste se ujistili, že najdete toho správného pro své potřeby, ale je dobré, že BigCommerce nabízí v tomto směru několik možností.
Jiná konkurenční řešení pro elektronické obchodování buď POS nenabízejí vůbec - nebo jsou omezenější, pokud jde o to, v jakých zemích je lze používat, nebo o dostupné hardwarové a softwarové možnosti.
Nahrávání souborů a vlastní pole
Prodejci, kteří potřebují k dokončení objednávky zachytit text - například klenotníci, kteří potřebují personalizovaný text pro gravírování, nebo tiskaři, kteří potřebují, aby jim zákazníci dodali JPG logo pro návrh trička -, shledají přístup společnosti BigCommerce k vlastním polím a nahrávání souborů obzvláště dobrým.
Vytváření vlastních polí a získávání údajů pomocí nich je v BigCommerce opravdu jednoduché - stačí najít příslušný produkt, vytvořit vlastní pole, pojmenovat ho a uživatelé webu do něj pak budou moci zadávat informace v místě nákupu.
Podobně je opravdu snadné umožnit uživatelům nahrát soubor - opět stačí upravit produkt tak, aby obsahoval možnost "nahrát soubor".
Vaši zákazníci pak budou moci při nákupu daného produktu nahrát soubor - až do velkorysé velikosti 500 MB.
Tato funkce je v BigCommerce implementována podstatně lépe než v některých konkurenčních produktech.
Například Shopify sice umožňuje vytvořit vlastní pole a dát uživatelům možnost nahrávat soubory, ale je to složitý proces zahrnující přidání "vlastností řádku" do kódu.
Squarespace umožňuje vytvořit vlastní pole poměrně snadno, ale neumožňuje nahrávání souborů.
Takže celkově v této oblasti palec nahoru pro BigCommerce.
Daňová pravidla a DPH MOSS
Automatický výpočet daně
Jedním z problémů při vytváření internetového obchodu je, že se může stát, že budete prodávat zboží v jurisdikcích s různými daňovými sazbami - což je třeba zohlednit v cenách vašich produktů.
Společnost BigCommerce naštěstí umožňuje automatické uplatňování daňových sazeb, což představuje velkou úsporu času. Budete však muset prozkoumat a nainstalovat aplikaci třetí strany, která vám to usnadní - mezi možnosti patří Avalara, Vertex, Taxjar a TaxCloud - takže můžete počítat s určitými dodatečnými náklady. Budete také muset zkontrolovat, zda vybraná aplikace podporuje zemi, ve které sídlíte.
Digitální zboží a Evropská unie
Pokud máte v úmyslu prodávat digitální produkty spotřebitelům v Evropské unii pomocí služby BigCommerce a očekáváte, že z toho budete mít příjmy vyšší než 10 000 eur ročně, budete se muset seznámit s něčím, co se nazývá VAT MOSS (to je zkratka pro "VAT Mini One Stop Shop").
VAT MOSS vyžaduje, abyste na digitální produkty uplatňovali sazby DPH specifické pro danou zemi, a to i v případě, že provozujete podnik se sídlem mimo EU.
Na rozdíl od klíčového konkurenta Shopify se zdá, že BigCommerce neposkytuje automatický způsob, jak to udělat - budete muset nastavit daňové sazby ručně, abyste to usnadnili.
Možnosti přepravy u obchodu BigCommerce
BigCommerce umožňuje nastavit různá pravidla / metody přepravy:
- Sazby dopravy zdarma
- Flatové sazby
- Sazby podle ceny
- Sazby podle hmotnosti
- Vyzvednutí na prodejně
- Sazby dopravy v reálném čase od dopravců třetích stran
BigCommerce má oproti ostatním platformám pro elektronické obchodování výhodu, pokud jde o sazby za dopravu v reálném čase od třetích stran - k této funkci máte přístup v kterémkoli z jeho tarifů, zatímco u předních konkurentů musíte mít obvykle jeden z nejdražších.
Některé konkurenční produkty - zejména Shopify a Etsy - však umožňují využívat zvýhodněné sazby za dopravu, pokud sídlíte v určitých zemích a rádi využíváte jejich preferované poskytovatele.
Tento druh "out-of-the-box" slev zatím není u BigCommerce k dispozici.
Vylepšení funkcí vašeho obchodu BigCommerce prostřednictvím tržiště aplikací
Pokud vašim potřebám nestačí standardní sada funkcí poskytovaných obchodem BigCommerce, můžete si funkce rozšířit zakoupením aplikací v obchodě s aplikacemi BigCommerce - nebo, abychom jej nazvali pravým jménem, "tržiště aplikací pro elektronické obchodování"
V obchodě s aplikacemi je k dispozici poměrně široká škála integrací, které vám umožní přidat do vašeho obchodu BigCommerce mnoho dalších funkcí.
Můžete přidávat aplikace, které se zabývají mnoha různými aspekty provozování online obchodu - mezi kategorie patří:
- účetnictví
- řízení vztahů se zákazníky (CRM)
- marketing
- zasílání
kromě několika dalších.
Integrace jsou k dispozici pro mnoho známých podnikových aplikací SaaS - najdete zde například aplikace pro Mailchimp, Zendesk, Xero a Salesforce. Často jsou s nimi spojeny náklady, ale jejich kladnou stránkou je, že otevírají svět pokročilých funkcí pro váš internetový obchod.
Za zvláštní zmínku stojí aplikace BigCommerce "buy button", která umožňuje vložit produkty BigCommerce na jiné webové stránky pomocí úryvku kódu.
Co se týče počtu dostupných integrací pro BigCommerce, v jeho obchodě s aplikacemi jich najdete přibližně 1 200. Není to sice tolik, kolik jich nabízí konkurenční Shopify (přes 8 000), ale i tak je k dispozici poměrně užitečný výběr, který pokrývá většinu klíčových nástrojů třetích stran.
Je k dispozici integrace se systémem WordPress?
Tip: Pokud jste uživatelem systému WordPress, je k dispozici speciální doplněk, který vám umožní zobrazit produkty BigCommerce na vašich webových stránkách. Ten je však k dispozici spíše v obchodě se zásuvnými moduly pro WordPress než na trhu s aplikacemi BigCommerce.
Rozhraní a snadnost použití
Rozhraní obchodu BigCommerce je obecně přímočaré a uživatelsky přívětivé; kvalitou a vzhledem je poměrně podobné rozhraním Shopify a Squarepace.
Není také zcela nepodobné ovládacímu panelu WordPressu a každý, kdo zná současný systém pro správu obsahu (CMS), by měl obecně zjistit, že se snadno používá.
Svislá nabídka na levé straně obrazovky umožňuje snadný přístup ke klíčovým funkcím - a díky popiskům ("objednávky", "design výlohy", "analytika" atd.) je zřejmé, kde najdete všechny klíčové funkce.
Po výběru možnosti z nabídky vlevo se vpravo zobrazí související obsah nebo údaje, které můžete prohlížet nebo upravovat.
Nedávným přírůstkem do sady funkcí BigCommerce je nástroj pro tvorbu stránek přetažením; ten umožňuje vybírat bloky obsahu - text, sloupce, obrázky atd. - a podle potřeby je umisťovat na stránky.
Ačkoli zatím není tak propracovaný jako rozvrhovací engine Squarespace nebo nový editor Wordpress Gutenberg, zahrnuje podobný koncept.
Takže obecně se mi BigCommerce snadno používá a začíná - rozhodně co se týče správy produktů a katalogů, rozhodně obstojí dobře z hlediska použitelnosti ve srovnání se Shopify a Squarespace a předčí Volusion na plné čáře.
Co se však týče správy obsahu a rozvržení, je co zlepšovat
Je to hlavně proto, že i přes vítaný doplněk v podobě nástroje pro tvorbu stránek není změna rozvržení stránky BigCommerce tak snadná, jak by měla být - některé prvky lze jen těžko odstranit nebo skrýt, a jak bylo zmíněno výše, změna písma není tak snadná, jak by měla být (výchozí nabídka poskytovaná s bezplatnými šablonami je poměrně omezená).
Obsah vytvořený pomocí nástroje pro tvorbu stránek může navíc využívat pouze webová písma dodávaná se zvolenou šablonou BigCommerce - vlastní písma nelze použít na žádný ze standardních "widgetů" BigCommerce. Jak jsme viděli výše, šablony BigCommerce poskytují přístup pouze k velmi malému počtu písem, takže pokud jste obzvláště vybíraví při výběru písma, není tato situace ideální.
Ačkoli je nástroj pro tvorbu stránek potenciálně užitečnou novinkou, existuje prostor pro jeho o něco lepší implementaci. Přístup k nástroji pro tvorbu stránek je možný pouze v případě, že přejdete do nástroje pro přizpůsobení tématu - pokud přejdete na webovou stránku, kterou chcete upravit v zadní části BigCommerce, dostanete se do poněkud staromódního editoru WYSIWYG (co vidíš, to dostaneš). To je trochu matoucí.
Funkce SEO pro BigCommerce
Klíčovým zájmem potenciálních uživatelů BigCommerce bude, jak dobré jsou funkce optimalizace pro vyhledávače (SEO) v platformě. Internetový obchod není nic bez organické návštěvnosti.
Dobrou zprávou je, že nástroje SEO v systému BigCommerce jsou silné.
Všechny základy jsou pěkně pokryty - snadno lze upravovat názvy, meta popisy a hlavičky stránek BigCommerce.
Můžete také bez problémů vytvářet a měnit adresy URL specifické pro daný produkt a na rozdíl od některých konkurenčních produktů (zejména Shopify a Squaresapce) můžete vytvářet krátké adresy URL (tj. yourdomain.com/product-name místo yourdomain.com/products/product-name), což je obecně považováno za lepší z hlediska SEO.
Společnost BigCommerce navíc není žádným břídilem, pokud jde o to, jak se web chová na mobilních zařízeních. (To je nyní, kdy Google zavedl přístup "mobile first" k indexování obsahu, velmi důležité).
Všechny šablony BigCommerce jsou nejen responzivní (což znamená, že jsou navrženy tak, aby se přizpůsobily zařízení, na kterém jsou prohlíženy - mobil, tablet, stolní počítač atd.), ale mnohé z nich fungují také jako "zrychlené mobilní stránky" (AMP), což může mít pozitivní důsledky pro SEO.
Pojďme se na chvíli věnovat AMP, protože jde o oblast, ve které BigCommerce pravděpodobně vede na poli tvůrců internetových obchodů.
Použití zrychlených mobilních stránek (AMP) v BigCommerce
Accelerated Mobile Pages (AMP) je projekt podporovaný společností Google, jehož cílem je extrémně rychlé poskytování obsahu webu uživatelům mobilních zařízení, a to především vytvářením zjednodušených stránek, které odstraňují určité typy kódu (skripty) a funkcí (například komentáře k blogu).
Hlavní výhodou použití AMP na vašich stránkách je, že se výrazně sníží počet mobilních uživatelů, kteří opustí vaše stránky v důsledku příliš pomalého načítání obsahu. To znamená, že získáte vyšší procento zapojených návštěvníků a potenciálně i prodejů.
Formát AMP může přinést také určité výhody pro SEO - mnoho odborníků na SEO se domnívá, že stránky s nízkou mírou opuštění, na kterých se lidé nějakou dobu "zdrží" - což je u AMP pravděpodobnější než u běžných webových stránek - jsou algoritmy společnosti Google ve výsledcích vyhledávání odměňovány.
V současné době se formát AMP obvykle používá pro příspěvky na blogy a zpravodajské články - lze jej však použít i pro jiné typy stránek, včetně produktových stránek na webech elektronických obchodů.
(Skutečnost, že společnost eBay byla jedním z prvních, kdo formát AMP ve světě elektronického obchodování zavedl, zdůrazňuje, že jeho použití v kontextu internetového obchodu má rozhodně zřejmé výhody!"
Krátce řečeno, nabídka AMP společnosti BigCommerce je vynikající - všechny její bezplatné šablony umožňují AMP a mnoho prémiových témat také.
Optimalizace obrázků
Obrázky, které mají správnou velikost pro zařízení, na kterém jsou zobrazeny, a rychle se načítají, mohou výrazně zvýšit rychlost stránek - rychleji načítané stránky jsou ve výsledcích vyhledávání společností Google upřednostňovány.
Dobrou zprávou je, že BigCommerce provádí veškerou tuto optimalizaci obrázků automaticky za vás.
Celkově vzato jsem z možností SEO optimalizace BigCommerce velmi nadšený. Abyste zajistili, že se váš obchod bude ve výsledcích vyhledávání umisťovat na vysokých pozicích, budete se samozřejmě muset ještě věnovat průzkumu klíčových slov a budování odkazů - ale technické funkce SEO, které BigCommerce poskytuje, jsou velmi silné.
Blogování v BigCommerce
Možná si myslíte, že blog není nezbytnou součástí internetového obchodu - ale to se mýlíte!
Blogování je klíčovou součástí každé úspěšné kampaně příchozího marketingu; pokud je provedeno dobře, může zlepšit SEO stránky a tím i její návštěvnost (přičemž obě zlepšení samozřejmě vedou ke zvýšení prodeje!).
V BigCommerce je vestavěný blog. Z hlediska funkčnosti sice nebude konkurovat blogu ve WordPressu, nicméně vám umožní vytvářet takové příspěvky, které mohou přilákat návštěvníky na váš web.
Funkce blogu v obchodu BigCommerce však poněkud zvláštně chybí: kanál RSS.
Kanály RSS jsou užitečné, protože umožňují, aby obsah vašeho blogu "cestoval" - návštěvníci stránek se pomocí nich mohou přihlásit k odběru nových příspěvků prostřednictvím čteček RSS nebo vložit vaše příspěvky na jiné webové stránky; a majitelé stránek je mohou použít k automatickému naplnění newsletterů zasílaných nástroji pro e-mailový marketing, jako jsou GetResponse, Campaign Monitor, AWeber nebo Mailchimp.
Pokud máte pocit, že funkce pro blogování ve službě BigCommerce nestačí, nebo pokud je pro vás RSS překážkou, vždy můžete do svého obchodu BigCommerce integrovat jiný blogovací nástroj (například WordPress).
Je však důležité nastavit to správně - pomocí subdomény - protože nesprávné nastavení znamená, že nebudete moci využívat výhod SEO / příchozího marketingu, které může dobré blogování přinést.
Emailový marketing - chybějící funkce?
Něco, co poskytují přední konkurenti - ale co v současné době v sadě funkcí BigCommerce chybí - je e-mailový marketing.
Na rozdíl od společností Wix, Shopify a Squarespace vám BigCommerce zatím nenabízí možnost hostovat poštovní seznam a posílat e-newslettery hned po vybalení z krabice.
Pro BigCommerce jsou však k dispozici integrace s většinou předních řešení pro e-mailový marketing (AWeber a GetResponse atd.) - a ty obvykle poskytují DOST více funkcí než vestavěné nástroje pro e-mailový marketing poskytované tvůrci internetových obchodů.
Analytika a reporting v systému BigCommerce
BigCommerce standardně poskytuje uživatelům několik přehledů, včetně:
- reporty o zákaznících (odkud zákazníci pocházejí, procento nových a vracejících se zákazníků, jejich celkové výdaje a kdy naposledy provedli objednávku)
- marketingové reporty (jak jste získali své zákazníky)
- reporty o vyhledávacích datech (dotazy, které zákazníci použili při vyhledávání produktů ve vašem internetovém obchodě)
- finanční reporty (reporty o tržbách, daňových výkazech atd.)
- reporty o opuštěném košíku (za předpokladu, že váš plán tuto funkci podporuje).
Za příplatek můžete také získat přístup k přehledu "Ecommerce Insights", který vám poskytne podrobnější informace o vašich zákaznících, produktech a opuštěných vozících.
Tento poplatek se liší podle tarifu, který používáte - zákazníci "Standard" a "Plus" mohou využít "Insights" za dalších 49 USD měsíčně; pro zákazníky "Pro" je to 99 USD měsíčně a pro zákazníky "Enterprise" 249 USD měsíčně.
Krátce řečeno, nabídka analytických služeb BigCommerce je poměrně silná - a nejlepší na ní je, že většina funkcí pro vytváření reportů je součástí standardní výbavy všech plánů.
To není případ jeho klíčového konkurenta Shopify, který vyžaduje, abyste měli jeho dražší plán za 79 dolarů, než získáte přístup k podrobnějším přehledům o prodeji a zákaznících.
Kromě používání vestavěných nástrojů pro vytváření reportů BigCommerce můžete samozřejmě svůj analytický arzenál doplnit také integrací nástroje Google Analytics do svých stránek a používáním cílů pro měření konverzí.
Aplikace pro systémy iOS a Android pro BigCommerce
Po několika letech, kdy nebyla k dispozici mobilní aplikace, je dobrou zprávou, že ji společnost BigCommerce znovu představila.
Nová aplikace, která je k dispozici pro systémy Android i iOS, umožňuje spravovat váš obchod na cestách. Umožňuje vám:
- přistupovat ke všem svým obchodům jedním přihlášením
- kontrolovat tržby svého obchodu, objednávky, návštěvníky a konverzní poměr podle týdnů nebo měsíců
- prohlížet a vyhledávat objednávky svého obchodu, přístup k podrobnostem jednotlivých objednávek a aktualizace stavu objednávek
- prohlížejte a vyhledávejte všechny zákazníky svého obchodu, přistupujte k podrobnostem jednotlivých zákazníků (včetně historie objednávek)
- kontaktujte zákazníky prostřednictvím telefonních a e-mailových odkazů v aplikaci.
Ohlasy na tuto aplikaci byly zpočátku poměrně špatné, ale zdá se, že společnost BigCommerce opravila některé klíčové chyby a nyní se setkává s poměrně pozitivními reakcemi uživatelů. Zdá se však, že verze pro iOS generuje vyšší hodnocení než verze pro Android (4,5 z 5 oproti 3,6 z 5).
Zabezpečení a zálohování
Pokud jde o zabezpečení vašeho obchodu BigCommerce, kromě toho, že si vytvoříte silná hesla a nebudete je sdílet s ostatními, se nemusíte příliš starat. Zajištění bezpečnosti vašeho webu je z velké části úkolem obchodu BigCommerce a funkce, jako je shoda s PCI, dvoufaktorové ověřování a SSL, se používají k zajištění bezpečnosti vašeho webu a jeho transakcí.
Jedinou věcí, na kterou však musíte myslet, je zálohování: BigCommerce je za vás neprovádí automaticky, a pokud nemáte zavedený řádný proces zálohování, může být obtížné získat data vašeho obchodu zpět v případě katastrofické události.
Nyní můžete obchod BigCommerce zálohovat pravidelným ručním exportem dat produktů a stránek, ale může to být časově náročný proces. Mnoho majitelů webů proto raději sáhne po specializované zálohovací aplikaci, jako je například Rewind, která to provede automaticky (to však znamená další náklady).
Soulad s nařízením GDPR v obchodě BigCommerce
Se zavedením GDPR (General Data Protection Regulation) existuje několik právních kroků, které nyní musí majitelé webových stránek podniknout, aby zajistili odpovídající ochranu soukromí svých návštěvníků v EU.
Za jejich nedodržení hrozí vážné finanční sankce; a i když vaše firma nesídlí v EU, musíte nařízení dodržovat, pokud se týká jakýchkoli návštěvníků webu z EU.
Nyní upozorňuji, že nejsem právník a nic z toho, co zde uvádím, byste neměli považovat za právní radu; přesto se však chystám rozepsat, jak vidím, že se problematika GDPR dotýká potenciálních majitelů obchodů BigCommerce.
Na základě toho, jak rozumím pravidlům GDPR, musejí majitelé obchodů BigCommerce udělat tyto klíčové věci:
- zajistit odpovídající oznámení o ochraně osobních údajů a o souborech cookie
- bezpečně zpracovávat a ukládat údaje
- získat od lidí, kteří se přihlásí do mailingových seznamů, jasný souhlas s tím, že jim lze zasílat e-newslettery
- zajistit prostředky pro přihlášení nebo odvolání souhlasu s používáním nepodstatných souborů cookie na webu před jejich spuštěním(a tento souhlas zaznamenat).
Splnit první tři požadavky je na většině platforem obecně snadné, i když budete muset strávit trochu času (a možná i peněz na právníky nebo právní šablony!) vytvořením příslušných oznámení a úpravou formulářů pro sběr dat, aby byly v souladu s GDPR.
Požadavek na souhlas se soubory cookie je obtížnější splnit - dobrou zprávou však je, že na rozdíl od mnoha konkurenčních platforem si BigCommerce skutečně vede docela dobře, pokud jde o pomoc při jeho plnění.
Pro zajištění souladu s nařízením GDPR v této oblasti musíte uživatelům webu zobrazit banner se soubory cookie, který:
- umožňuje jim vybrat, které soubory cookie chtějí spustit PŘED spuštěním těchto souborů cookie (tj. udělit "předchozí souhlas")
- zaznamenává jejich souhlas se spuštěním souborů cookie
- umožňuje jim později souhlas odvolat.
Pokud tedy například ve svém obchodě BigCommerce používáte soubory cookie Facebook Ads nebo Google Analytics, porušujete tím zákony GDPR, pokud nemáte zavedeno řešení, které provádí všechny výše uvedené činnosti.
Naštěstí BigCommerce poskytuje opravdu jednoduchý způsob, jak přidat skripty třetích stran a zajistit, aby byly spuštěny pouze po udělení souhlasu.
(Není však jasné, jak zaznamenat souhlas uživatele / usnadnit jeho následné odvolání - takže zde je prostor pro zlepšení).
Funkce souhlasu se soubory cookie podle GDPR by podle mého názoru měla být vždy považována za "základní funkci" a ne za něco, co by uživatelé měli hledat v aplikaci - je tedy skvělé vidět, že tuto funkci nebo alespoň její klíčové části poskytuje BigCommerce již z výroby.
Zákaznická podpora společnosti BigCommerce
Při zahájení bezplatné zkušební verze služby BigCommerce jsou vám k dispozici různé e-maily a zdroje podpory, jejichž cílem je pomoci vám s procesem "zapracování".
Pokud o to stojíte, je vám k dispozici poměrně rozsáhlá pomoc, která by měla dostatečně usnadnit zprovoznění vašeho obchodu.
Pro ty, kteří si zakoupili plán BigCommerce, poskytuje společnost 24hodinovou zákaznickou podporu "živého agenta" (po telefonu, e-mailem nebo přes chat).
Než však získáte přístup k příslušným kontaktním údajům, doporučujeme vám, abyste se nejprve pokusili problém vyřešit vyhledáním odpovědi na svůj dotaz prostřednictvím stránek nápovědy služby BigCommerce (viz snímek obrazovky níže).
To některé uživatele trochu naštve, ačkoli po dokončení vyhledávání a ignorování článků nápovědy se vám zobrazí poměrně snadno zpracovatelné kontaktní údaje!
Tento krok můžete také obejít pomocí tlačítka "přeskočit tento krok" - tím se okamžitě zobrazí telefonní čísla, možnosti živého chatu atd.
Dobrou zprávou samozřejmě je, že telefonická podpora je k dispozici pro celou řadu zemí - a pokud nevidíte svou zemi uvedenou v seznamu, je k dispozici užitečné číslo 'všechny ostatní země', na které můžete zavolat.
Pro ty, kteří mají větší tendenci snažit se vyřešit problémy s podporou sami, je k dispozici široká škála video a textových zdrojů od společnosti BigCommerce a komunitní fórum.
(Za zvláštní zmínku zde stojí portál "BigCommerce University", který je souborem samostudijních kurzů, vzdáleného koučování a osobních školicích zdrojů)
A na závěr ještě poznámka k jazykům, ve kterých je k dispozici zákaznická podpora: v současné době k ní máte přístup v angličtině, holandštině, francouzštině, němčině, italštině, španělštině a mexické španělštině.
Recenze služby BigCommerce: verdikt
BigCommerce je jedním z nejvybavenějších hostovaných tvůrců internetových obchodů, které jsem testoval - zejména jeho základní plán poskytuje výrazně více "peněz za peníze" než mnoho konkurenčních produktů. Je silný v oblasti SEO - funkce AMP a automatická optimalizace obrázků jsou k dispozici hned po vybalení z krabice. Jeho funkce pro prodej ve více měnách jsou také opravdu dobré - pro mě je jeho přístup k mezinárodnímu prodeji jedním z nejsilnějších argumentů pro používání tohoto produktu oproti konkurenčním produktům.
Hlavní věcí, kterou by bylo třeba u BigCommerce zlepšit, by byl pravděpodobně výběr šablon - myslím, že poskytované bezplatné možnosti by mohly být pestřejší, nejsou tak upravitelné, jak by měly být, a bylo by lepší, kdyby vám umožnily přístup k širší škále webových písem.
Doufám, že vám tato recenze BigCommerce pomohla udělat si představu o tomto produktu a o tom, zda je vhodný pro vaše potřeby - ale jako obvykle je vždy nejlepší si ho před nákupem vyzkoušet a zde můžete využít bezplatnou zkušební verzi BigCommerce.
Na závěr najdete níže mé shrnutí hlavních výhod a nevýhod služby BigCommerce.
Naše celkové hodnocení: 4.4/5
Klíčové výhody a nevýhody služby BigCommerce
Přednosti služby BigCommerce
- Celková sada funkcí u základních plánů BigCommerce je velmi rozsáhlá. Mnoho pokročilých funkcí, za které si jiné platformy účtují příplatek, je u BigCommerce k dispozici za mnohem nižší cenu.
- Velmi zjednodušuje prodej ve více měnách.
- Kalkulování dopravy třetí stranou v reálném čase je k dispozici v jakémkoli plánu - tím se BigCommerce liší od klíčových konkurentů, jako jsou Squarespace a Shopify, kteří pro využití této funkce vyžadují prémiový plán nebo zakoupení doplňku.
- Společnost BigCommerce neuplatňuje žádné transakční poplatky, a to ani v případě, že používáte poskytovatele plateb třetích stran.
- Ve všech plánech získáte dobrou sadu nástrojů pro tvorbu reportů - to opět není případ všech konkurenčních produktů.
- Vytváření vlastních polí je opravdu snadné.
- Umožnění zákazníkům nahrávat soubory během nákupu je opravdu snadné.
- Obsahuje vestavěnou funkci pro hodnocení produktů.
- Obsahuje funkci pro tvorbu stránek metodou drag-and-drop.
- Jeho funkce SEO jsou skvělé - můžete vytvářet krátké adresy URL, formát AMP je k dispozici u všech jeho šablon a automatická optimalizace obrázků je součástí všech plánů.
- Nástroj "záchrana opuštěného košíku" je komplexnější než podobná nabídka od konkurence.
- V každém plánu získáte neomezený počet účtů zaměstnanců.
- Je vybaven vestavěným blogem.
- U služby BigCommerce můžete díky preferenční dohodě se společností Braintree využívat levnější než obvyklé poplatky za transakce kartou PayPal.
- Je to velmi flexibilní řešení pro prodejce s mnoha různými variantami produktů.
- Vestavěná funkce souhlasu se soubory cookie vám pomůže splnit požadavky GDPR tak, jak to jiné podobné platformy nedělají.
Nevýhody služby BigCommerce
- V porovnání s některými konkurenty musíte zaplatit poměrně hodně, abyste mohli využívat funkce opuštěného košíku.
- Na roční online prodeje jsou stanoveny limity - a pokud je překročíte, budete muset přejít na dražší měsíční plán.
- Motivy zdarma jsou si v mnoha případech příliš podobné.
- Počet písem obsažených v tématech zdarma je velmi omezený.
- Widgety pro tvorbu stránek nepodporují vlastní písma.
- Na rozdíl od některých konkurenčních produktů nejsou v žádném plánu k dispozici slevy na dopravu.
- Úprava bezplatných šablon by mohla být o něco jednodušší.
- BigCommerce neumožňuje nastavit inteligentní pravidla pro produkty, která by automaticky kategorizovala vaše zásoby.
- Pokročilé nástroje pro tvorbu reportů ("Ecommerce Insights") jsou na drahé straně.
- Vestavěný blog neumožňuje zasílání RSS.
- Sazby daně MOSS nejsou adekvátně ošetřeny.