V tomto rozhovoru rozebereme zajímavý příběh mladého podnikatele v oboru IT. Přibližně před rokem koupil krachující blog a kompletně ho předělal. Teď s ním chce vzdělávat celé Česko.
Jaký web jste koupil a proč?
Koupil jsem stránky interesting.cz jednalo se v podstatě o lifestyle blog, který měl problémy jelikož jeho příjmy byly především z reklam a z důvodu horších ekonomických podmínek šli ceny reklam na internetu dolů. Majitelem stránek byl jeden můj známý, který měl i jiné aktivity takže další z důvodů prodeje byl nedostatek času.
Web jsem v té době kupoval především kvůli kvalitě domény, historii, obsahu a také příznivé ceně. Už v době koupi jsem ale věděl, že blogem tento web dlouho nezůstane.
Jakým způsobem jste web předělal?
Web je dnes dělaný jako velký portál pro lidi, kteří milují knihy a vzdělávání. Na webu najdou lidé doporučení knih od známých osobností, mohou si srovnat ceny knih u Českých eshopů a u některých knih nově nabízíme službu audio shrnutí knih.
Jaký je tedy Váš dlouhodobý cíl pro tento portál?
Je pravda, že každý podnik potřebuje nějakou misi. Něco co chce změnit a čeho chce dosáhnout. V našem případě chceme vzdělávat celé Česko především formou knižních shrnutí. Znám to sám od sebe, v dnešní zaneprázdněné době bohužel nemám čas číst 500 stránkovou knihu. Nicméně mám možnost poslechnout si 20 minutové shrnutí této knihy. Například když někde čekám nebo někam dojíždím. Osobně si ze shrnutí knih dokáži odnést drtivou většinu informací, které bych si odnesl když bych knihu četl celou.
Je to prostě mnohem efektivnější forma učení. Která se dá bez problémů zakomponovat do každodenní rutiny.
Osobně se snažím dbát na to abych svůj čas využíval efektivně. Pamatuji si dobu kdy jsem seděl v aule na univerzitě a poslouchal znuděného profesora, který učil jen proto, že musel. Taková přednáška mi byla prakticky k ničemu. Když to porovnám s tím co se naučím když poslouchám 20 minutové shrnutí knihy, tak je to obrovský rozdíl.
Tento produkt chceme cílit především na firmy. Často jsou totiž firmy ochotné zaplatit za to, že mají jejich zaměstnanci možnost se zlepšit v různých dovednostech. Pro zaměstnance je to super benefit, protože se sami zdokonalují a zvyšují tak jejich hodnotu na pracovním trhu a firmy na tom také vydělají protože mají efektivnější zaměstnance, kteří se dále zlepšují.
Jak dlouho Vám trvala přestavba webu?
V podstatě se jednalo a úplnou rekonstrukci. Web je překopaný úplně od základů a od původního webu je k nepoznání. Celou přestavbu jsem dělal sám. Tady se samozřejmě bavím o té programovací části přestavby webu, s tvorbou obsahu už jsem na to nebyl sám. Překopat celý web mi trvalo přibližně 2 měsíce. Z čeho projekt financujete máte nějaké investory?
Momentálně jedeme bez investorů a projekt financuji z vlastní kapsy. Nicméně do budoucna se nějaké spolupráci s investiční skupinou nebráním, obzvláště pokud bude ta spolupráce dávat smysl a nabízet synergii.